سرمایه‌گذاری دولت بریتانیا در یک کامیون هیدروژنی

دولت بریتانیا نیمی از سرمایه مورد نیاز برای مهندسی و توسعه کامیون کشنده پیل سوختی مبتنی بر هیدروژن شرکت Hydrogen Vehicle Systems را تقبل کرده.

پنجشنبه - ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کامیون کشنده هیدروژنی ساخت بریتانیا، محصول شرکت HVS

یک شرکت نوپای بریتانیایی بنام Hydrogen Vehicle Systems یا به اختصار، HVS، از مرکز قوای محرکه پیشرفته دولت بریتانیا، موسوم به APC سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون پوندی برای کمک به رساندن یک کامیون کشنده پیل سوختی مبتنی بر هیدروژن به مرحله تولید دریافت کرده. این کامیون کشنده هیدروژنی ۴۰ تُن HVS که به تازگی  در نمونه پیش‌تولید، به نمایش عموم نیز درآمده، در مدل تولیدی از سیستم نیمه‌خودرانی بهره خواهد برد که احتمالا با همکاری Fusion Processing توسعه خواهد یافت.

پیش از توسعه سیستم نیمه‌خودران، Fusion Processing قرار است سیستم ترمز اضطراری پیشرفته‌ای را برای کامیون کشنده هیدروژنی HVS ارائه دهد که به لطف تشخیص موانع ثابت و متحرک (شامل خودرو، دوچرخه‌سواران و عابرین پیاده) می‌تواند ایمنی آن را به شکل چشمگیری ارتقاء دهد.

کامیون کشنده هیدروژنی ساخت بریتانیا، محصول شرکت HVS

در کنار این تکنولوژی ها، Fusion Processing یک سیستم آگاه از شرایط رانندگی و محیط نیز برای کامیون کشنده هیدروژنی HVS توسعه می‌دهد که با کمک به سیستم مدیریت انرژی پیش‌بینی کننده خودرو، می‌تواند به کاهش مصرف انرژی و در نتیجه آن، افزایش بُرد پیمایش در فواصل پُر کردن مخزن هیدروژن، کمک کند.

طبق برآوردها، این پروژه نیازمند سرمایه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیون پوند می‌باشد که دولت تامین نیمی از سرمایه مورد نیاز را تضمین کرده. در این پروژه، گریسان و PNDC که بازوی تجاری دانشگاه استرث‌کلاید می‌باشد نیز حضور دارند. این دانشگاه در حوزه محصولات الکترونیک بسیار شناخته شده می‌باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟