کامیون آمیکو ۱۹۲۹ جدید معرفی شد

کامیون آمیکو ۱۹۲۹ جدید طی مراسمی، در حضور خودروهای سبک و سنگین تولیدشده توسط AMICO رونمایی شد؛ طرح فروش ویژه آن نیز با تحویل ۶۰روزه آغاز شده.

شنبه - ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کامیون آمیکو ۱۹۲۹ جدید

آمیکو امروز طی مراسمی که در محل باشگاه سوارکاری بام واقع در چیتگر تهران با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد آمیکو، فعالان صنعت حمل و نقل، معادن و صنایع وابسته، نمایندگان آمیکو و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد، از محصول به‌روز شده و جدید AMICO 1929C رونمایی کرد. کامیون آمیکو ۱۹۲۹ جدید اگرچه در ظاهر، تفاوتی با نمونه‌ای که جایگزینش خواهد شد، ندارد، اما زیر این ظاهر آشنا، تغییرات چشمگیری هم در پیشرانه و هم در مجموعه محرکه داشته که آن را به یکی از قدرتمندترین کامیون‌های باری حال حاضر بازار در بین نمونه‌های تولیدی در کشور تبدیل می‌کند.

یک قلب جدید برای کامیون آمیکو ۱۹۲۹ جدید

در مدل جدید، کامیون آمیکو ۱۹۲۹ به جای موتور۱۰ لیتری ۲۹۰ اسب‌بخاری، حال از یک موتور ۶ سیلندر توربوشارژ خطی دارای اینترکولر بهره می‌برد که ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و بیشینه گشتاور آن، ۱.۹۲۰ نیوتن‌متر اعلام شده است. این موتور WEICHAI موسوم به سری P12 دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ پلاس بوده که نسبت به استاندارد یورو۳ نمونه های پیشین AMICO 1929C، ارتقاء قابل‌توجهی به حساب می‌آید. در ضمن، به گیربکس فول‌سنکرونایز ۲+۱۲ سرعته اتصال یافته و سیستم کلاچ، حال از نوع ۴۲۰ میلیمتری تک‌صفحه‌ای ساخت EATON می‌باشد. لازم به ذکر است در مدل جدید، ظرفیت باک آلومینومی به ۵۵۰ لیتر افزایش یافته که در ترکیب با پیشرانه بهینه‌تر از قبل، بُرد پیمایش خودرو در فاصله سوخت‌گیری ها را افزایش خواهد داد.

کامیون آمیکو ۱۹۲۹ جدید

در کنار این بازنگری ها در مجموعه پیشرانه و انتقال قدرت، کامیون تک آمیکو ۱۹۲۹ جدید از یک محور عقب جدید با مکانیزم قفل‌کن داخلی  بهره می‌برد که ظرفیت ۱۳ تُن دارد. ظرفیت محور جلو نیز به ۸ تُن ارتقاء یافته. با وجود این ارتقاء چشمگیر ظرفیت محورهای جلو و عقب اما وزن ناخالص کل، کماکان ۱۹ تُن اعلام می‌شود. این محصول باری AMICO در مدل بهینه‌سازی شده از جعبه‌فرمان بوش با فشار کاری ۲۰۰ بار بهره می‌برد و بهینه‌سازی هایی نظیر در تعلیق جلو آن به نسبت قبل اعمال شده که باعث می‌شود تجربه سواری با آن، برای راننده و سرنشینان، راحت‌تر شود.

کامیون آمیکو ۱۹۲۹ جدید

آغاز فروش AMICO 1929C جدید

همزمان با معرفی کامیون آمیکو ۱۹۲۹ جدید که در مدل شاسی (بدون کاربری) و کاربری باری فلزی صورت گرفت، فروش این کامیون تک قدرتمند نیز توسط شرکت آغاز شدده. در این طرح فروش نقدی ویژه، نسل جدید کامیون باری آمیکو ۱۹۲۹ با قیمت ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان قابل عرضه می‌باشد. موعد تحویل نیز ۶۰روزه اعلام شده است. آمیکو قرار است مدل جدید کامیون ۱۹۲۹ را همچون گذشته در کاربری‌های مختلف نظیر کمپرسی، باری، جرثقیل، یخچالی، آتش‌نشانی و … عرضه کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟