بیش از ۱۰۰میلیون تومان تخفیف برای خریداران تسلا

تسلا بنا به دلایلی تصمیم گرفته تخفیف ۳هزار و ۷۵۰ دلاری به آن دسته از مشتریانی ارائه دهد که ماه دسامبر نسبت به خرید مدل ۳ و مدل Y اقدام نمایند.

جمعه - ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
خودرو الکتریکی تسلا مدل ۳

ایلان ماسک پیش‌تر گفته بود یک خودروساز برای فروش محصولاتش، تخفیف نمی‌دهد. اما تسلا حال به ارائه تخفیف برای فروش مدل۳ و همچنین مدل Y روی آورده، آن هم به دلایل مشخص. یکی از این دلایل این است که تسلا می‌خواهد مشتریان را به خرید خودرو در ماه جاری میلادی که آخرین ماه سال ۲۰۲۲ می‌باشد، ترغیب کند. در ضمن، با شروع ۲۰۲۳، قوانین مالیاتی جدیدی در آمریکا به اجرا درخواهد آمد و تسلا نمی‌خواهد سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲ را با تعداد بالایی از خودروهای فروش نرفته به پایان برساند.

در کنار این موارد، تسلا طی ماه‌های گذشته به شکل بی‌سابقه‌ای با کنسل شدن پیش ثبت‌نام های خرید خودرو از سوی مشتریان مواجه شده که یکی از دلایل آن، مدت زمان بسیار طولانی انتظار برای تحویل خودرو عنوان شده است. در واقع از زمان پیش ثبت‌نام خودرو تا هنگام تحویل، آنقدر تغییرات در پیرامون مشتری به وقع می‌پیوندد که اغلب موجب انصراف از نهایی کردن خرید می‌شود. البته بعضی از مشتریان نیز از این تاخیرها، استقبال می‌کنند چراکه سال آینده، با مشوق‌های جدیدی که برای خریداران لحاظ می‌شود، ممکن است تا سقف ۷.۵۰۰ دلار مشمول مشوق‌های مالیاتی شوند.

با این توضیحات، بی‌دلیل نیست که تسلا تخفیف ۳هزار و ۷۵۰دلاری در نظر گرفته برای آن دسته از خریدارانی که ماه دسامبر نسبت به خرید خودروهای مدل ۳ و مدل Y اقدام کنند. این تخفیف تقریبا ۱۳۱ میلیون تومانی (با دلار ۳۵هزار تومانی) در حالی برای خودروهای مذکور در نظر گرفته شده که موجودی حال حاضر این خودروها نیز عدد قابل‌توجهی اعلام شده. در حال حاضرقیمت پایه تسلا مدل ۳ به ۴۹هزار و ۹۹۰ دلار رسیده، عددی که برای مدل Y، از ۶۸هزار و ۹۹۰ دلار آغاز می‌شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟