فیدلیتی پرایم جدید بهمن موتور چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهمن موتور فیدلیتی پرایم بهینه‌سازی شده را با تغییر گیربکس از دو کلاچه خشک به تر و یک سری تغییر دیگر به مشتریان تحویل می‌دهد، بدون افزایش قیمت.

جمعه - ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
فیدلیتی پرایم بهینه سازی شده بهمن موتور با گیربکس جدید از نوع دو کلاچه تر

فیدلیتی خودرویی است که از همان آغاز عرضه به بازار توسط بهمن موتور، بسیار مورد توجه قرار گرفت و از خودروهای محبوب این شرکت می‌باشد. با وجود این محبوبیت اما یک ضعف اساسی در این خودرو وجود داشت و بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک دو کلاچه از نوع خشک است، ضعفی که در صورت عدم آگاهی مالک از ویژگی‌های فنی و نحوه رانندگی بهینه با خودروهایی از این دست، در طولانی‌مدت می‌تواند هزینه قابل‌توجهی از جهت آسیب های وارده به گیربکس به او تحمیل کند. با نمونه تغییر یافته فیدلیتی پرایم که برای اولین بار در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان به نمایش گذاشته شده، بهمن موتور سعی کرده این ایراد را برطرف سازد و در کنار آن، تغییراتی نیز در بخش امکانات آن اعمال کرده که می‌تواند به حفظ و حتی افزایش محبوبیت فیدلیتی نزد مشتریان کمک کند.

همانطور که اشاره شد، در نمونه بهینه‌سازی شده فیدلیتی پرایم، بهمن موتور گیربکس را که پیش‌تر از نوع شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه خشک بود، با نمونه اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه تر تعویض کرده که به جای اهرم تعویض مکانیکی از نمونه الکترونیکی بهره می‌برد. همسو با این تغییر در گیربکس و اهرم تعویض آن، طراحی کنسول میانی نیز دستخوش تغییراتی شده است.

در موتور، تغییری اعمال نشده و کماکان همان موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۵ اسب‌بخاری با ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، محرک Fidelity Prime است. اما ذکر این نکته ضروری است که از قطعات با کیفیت تری در پیشرانه استفاده شده تا دوام این مجموعه، افزایش یابد. جدای از این تغییرات فنی، برای ارتقاء قابلیت‌های عملکردی، بهمن موتور از سیستم مدیریت پایداری جدید در Fidelity Prime جدید بهره گرفته و سیستم تعلیق را نیز در قسمت عقب مورد بازنگری قرار داده که راحتی و نرمی سواری را بهبود می‌بخشد. در کنار این موارد، بهمن‌موتور از سیستم تهویه جدیدی در فیدلیتی پرایم بهینه سازی شده، بهره گرفته.

لازم به ذکر است تحویل های اخیر فیدلیتی پرایم با همین نسخه بهینه‌سازی شده صورت پذیرفته و بهمن موتور در ازای این تغییرات، افزایش قیمت در نمونه های تحویلی نداشته. شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان از روز پنجشنبه سوم آذر آغاز به کار کرده و تا روز یکشنبه ششم آذر، از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در محل جدید نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟