آینده مبهم فولکس واگن پولو به خاطر استاندارد یورو۷

استاندارد یورو۷ قیمت خودرویی نظیر فولکس واگن پولو را تا ۵هزار یورو افزایش می‌دهد؛ همین باعث شده آینده این هاچبک کوچک در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

شنبه - ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
فولکس واگن پولو جی‌تی‌آی

خودروسازان بزرگ جهانی پیش‌تر هشدار داده بودند که استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر، ممکن است پایان تمامی خودروهای کوچک مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را رقم بزند. برای مثال، استاندارد آلایندگی یورو۷ که قرار است از اول جولای ۲۰۲۵ اجرایی شود، قیمت خودروهای جدید را ۹۰ تا ۱۵۰ یورو افزایش خواهد داد. حتی در ابتدا، افزایش قیمت ها تا ۳۰۴ یورو تخمین زده شده بود. نه افزایش قیمت ۱۵۰یورویی، و نه حتی افزایش قیمت ۳۰۴ یورویی نمی‌تواند مانع بزرگی بر سر راه اجرایی شدن استاندارد یورو۷ باشد اما موضوع زمانی بحرانی می‌شود که بدانید توماس شِیفر، مدیرعامل فولکس واگن، عموم مردم را از واقعیتی کاملا متفاوت، آگاه می‌کند.

وی معتقد است خودروهایی نظیر یک هاچبک ساب‌کامپکت، ممکن است ۳ تا ۵ هزار یورو افزایش قیمت را به واسطه الزامات اجرایی شدن استاندارد آلایندگی یورو۷ متحمل شوند که قطعا موجب حذف آنها از چرخه تولید خواهد شد زیرا دیگر گزینه‌ای اقتصادی و در دسترس برای خریداران خودرویی در این رده به حساب نخواهند آمد.

شِیفر می‌گوید در کنار الزام به نصب سیستم نیمه‌هایبرید در پیشرانه، خودروسازان ملزم به پیروی از استانداردهای ایمنی سخت‌گیرانه تری نیز خواهند بود که مستلزم تجهیز خودروها به تکنولوژی های هزینه‌بر است و همین باعث شده تا تردیدهایی بر سر آینده خودروهای کوچک مجهز به پیشرانه احتراق داخلی به وجود بیاید. وی با اشاره به این موضوع افزود: در حال حاضر ما از مهندسین خود درخواست کرده‌ایم که این تردیدها را بررسی کنند اما اگر درست باشد، بیشتر از این سرمایه‌گذاری نخواهیم کرد و در عوض، برنامه برقی-سازی محصولات را با حداکثر سرعت ممکن، پیش خواهیم برد.

فرآیند پایان دادن به خودروهای کوچک متکی بر سوخت‌های فسیلی چند وقتی می‌شود که آغاز شده. فورد به تازگی اعلام کرد سال ۲۰۲۳ به تولید فی‌یستا برای همیشه پایان خواهد داد. و این در حالی است که نزدیک به ۵۰ سال است که این خودرو B-سگمنت را در نسل های مختلف تولید می‌کند. فولکس واگن پولو هم آینده مشابهی خواهد داشت. در طرف مقابل، استلانتیس اعلام کرده تا ۲۰۳۰ تمامی محصولات خود در بازارهای اروپایی را الکتریکی خواهد کرد و این یعنی خودروهایی نظیر پژو ۲۰۸، اوپل کورسا و سیتروئن C3 که مجهز به پیشرانه های احتراق داخلی هستند، تا ۲۰۳۰ و یا حتی زودتر از آن از چرخه تولید، حذف خواهند شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟