کمی تغییر در اسکوتر الکتریکی پیاجیو

اسکوتر الکتریکی کوچک پیاجیو ۱ در مدل ۲۰۲۳ تغییراتی به خود دیده که شاید چشمگیر نباشد، اما هیجان راندن آن را کمی بیشتر از گذشته می‌کند.

سه شنبه - ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مدل ۲۰۲۳ اسکوتر الکتریکی پیاجیو ۱

پیاجیو تابستان سال گذشته بود که در موتورشو پکن از اسکوتر الکتریکی One رونمایی کرد؛ محصولی مدرن و خوش‌استیل که برای جلب نظر موتورسواران تازه‎کار، و همچنین آن دسته از موتورسوارانی طراحی شده که به دنبال وسیله‌ای ساده و کم‌دردسر برای آمد و شد های روزمره هستند. حال که کمی بیشتر از یک سال از معرفی این اسکوتر الکتریکی می‌گذرد، پیاجیو تصمیم گرفته مدل ۲۰۲۳ آن را با تغییراتی در EICMA 2022 به نمایش گذاشت که عبارتند از تغییر نام از Piaggio One به Piaggio 1 و یک سری به‌روز رسانی های فنی.

برای آن دسته از افرادی که با این اسکوتر آشنایی ندارند، باید بگوییم Piaggio 1 در مدل عرضه شده که دو مدل اول، یعنی وان و وان‌پلاس در رده اسکوترهای سبکی طبقه‌بندی می‌شوند که نیاز به گواهینامه ندارند. سومی که وان‌اکتیو نام دارد اما یک اسکوتر عادی است. در مدل وان، قدرت به ۳ اسب‌بخار رسیده و مدل‌های وان‌پلاس و وان‌اکتیو، حال ۴ اسب‌بخار قدرت دارند. با این تغییر، بین ۱۲ تا ۱۴ درصد به توان شتاب‌گیری این اسکوترهای پیاجیو افزوده شده. در مدل ۲۰۲۳، هم پیاجیو وان، و هم پیاجیو وان‌پلاس دارای حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت هستند اما اولی، در حالت اقتصادی تا ۵۵ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل باتری می‌پیماید و دیگری، تا ۱۰۰ کیلومتر. مدل وان اکتیو اما حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت دارد و بُرد پیمایشی معادل ۸۵ کیلومتر در حالت ECO.

در تمامی Piaggio 1 های مدل ۲۰۲۳، باتری زیر زین تعبیه شده و قابل برداشتن جهت شارژ سریع جدا از موتورسیکلت است. و با وجود ابعاد جمع‌وجور، یک محفظه به نسبت جادار نیز زیر زین اسکوتر وجود دارد که می‌توان یک کلاه کاسکت را در آن قرار داد. چراغ‌های LED جلو و عقب، نمایشگر دیجیتال رنگی و استارت بدون کلید نیز از دیگر ویژگی‌های این اسکوتر برقی پیاجیو هستند. این محصول در سه گزینه تک‌رنگ نوک‌مدادی، سفید و سیاه، و چهار گزینه دو رنگ عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟