رکورد تحویل خودروهای تمام-الکتریکی فولکس‌واگن

فولکس‌واگن یک سال زودتر از موعد مقرر توانست به رکورد تحویل نیم میلیون دستگاه از خودروهای تمام-الکتریکی ID تولیدی خود به مشتریان دست یابد.

سه شنبه - ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
2024 Volkswagen ID5

از عرضه اولین سری تولیدی ID.3 به مشتریان در اکتبر ۲۰۲۰، فولکس‌واگن توانسته نیم میلیون دستگاه از خودروهای الکتریکی خانواده ID شامل هاچبک کامپکت ID.3، کراس‌اوور کامپکت ID.4، کراس‌اوور کوپه ID.5 و کراس‌اوور بزرگ ID.6 را به مشتریان خود در بازارهای جهانی تحویل دهد. دستیابی به این رکورد در حالی اتفاق می‌افتد که فولکس‌واگن رسیدن به تحویل ۵۰۰هزار خودرو ID را برای ۲۰۲۳ هدف‌گذاری کرده بود. و این در حالی است که خودروسازان مختلف به دلیل مشکلات ناشی از کمبود ریزتراشه‌ها و همچنین پاندمی کرونا، مجبور به توقف چند باره خطوط تولید و عقب‌نشینی از برنامه‌های تولیدی خود شده‌اند.

با وجود این سرعت حمل چشمگیر در تولید و تحویل خودروهای ID به مشتریان، کماکان صف قابل‌توجهی از خریداران در انتظار ID های ثبت‌نامی خود می‌باشند. فولکس‌واگن اعلام کرده در حال حاضر نزدیک به ۱۳۵هزار سفارش باز برای این خانواده از محصولات خود دارد که حداکثر تلاش خود را در تحویل به موقع آنها به‌کار خواهد برد اما به دلیل مشکلاتی که در تامین قطعات مختلف به وجود آمده، مجبور است برنامه‌های تولیدی را تغییر و تطبیق دهد.

این سرعتی که در فرآیند تولید و عرضه خودروهای تمام-الکتریکی فولکس‌واگن ایجاد شده، تلاشی است در مسیر محقق ساختن برنامه‌ای که در قالب آن، تمامی تولیدات این خودروساز آلمانی تا ۲۰۲۳ تمام-الکتریکی خواهند بود. و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۳۰ دست‌کم ۷۰درصد خودروهایی که VW در اروپا به فروش می‌رساند، تمام-الکتریکی باشند. این درصد برای بازارهایی نظیر ایالات متحده آمریکا و چین، بیش از ۵۰ پیش‌بینی شده است. در همین راستا، قرار است تا ۲۰۲۶ فولکس‌واگن ۱۰ مدل خودرو الکتریکی جدید عرضه کند که البته این تعداد شامل فیس‌لیفت خودروهای فعلی نیز می‌شود. یکی از این محصولات آتی، خودرو تمام-الکتریکی ارزان‌قیمتی است که شروع قیمتش، از زیر ۲۵هزار یورو خواهد بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟