سود برندگان قرعه کشی آبان ۱۴۰۱ ایران خودرو چقدر است؟

مقایسه قیمت کارخانه و بازار حاکی از سود ۹۴ تا ۱۹۸ میلیون تومانی برندگان قرعه کشی سی‌ونهمین مرحله فروش های فوق العاده ایران خودرو است.

شنبه - ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
سود برندگان قرعه کشی آبان ۱۴۰۱ ایران خودرو چقدر است؟

ثبت نام در قرعه کشی مرحله سی‌ونهم فروش های فوق العاده ایران خودرو از روز پنجشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت. در این طرح، پنج محصول پژو پارس سال معمولی و سفارشی، سورن پلاس، پژو 207i دنده‌ای و اتوماتیک سقف قرمز و سورن پلاس به روش قرعه کشی و با حفظ تمامی محدودیت‌های پیشین ثبت نام، عرضه خواهد شد. اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروهای قابل عرضه در این طرح فروش فوق العاده ایران خودرو نیز به شکلی است که مشمولان زیادی در این طرح شرکت خواهند کرد.

دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، قیمت کارخانه پنج محصولی که در طرح فروش فوق العاده آبان ۱۴۰۱ ایران خودرو عرضه می‌شود، حداقل ۹۴ میلیون تومان با بازار آزاد فرق دارد. و با توجه به مهلت سه ماهه تحویل این ۵ خودرو، می‌توان گفت برندگان این دوره هم مانند دوره‌های گذشته، ماهانه بین ۳۱ تا ۶۶ میلیون تومان سود می‌کنند. برای مثال قیمت کارخانه پژو پارس بنزینی حدود ۱۶۵میلیون تومان است که پایین‌ترین قیمت کارخانه خودروهای قابل عرضه به حساب می‌آید. این مورد را کنار قیمت بازار آزاد حدودا ۳۲۰ میلیون تومانی آن که قرار بدهیم، سود ۱۵۵میلیون تومانی نصیب برندگان آن در قرعه‌کشی می‌شود.

سود 207i های قابل عرضه در قالب این طرح، بیشتر نیز می‌باشد اما به واسطه بهای پرداختی به مراتب کمتر در هنگام ثبت‌نام، باعث می‌شود تا همچون طرح‌های پیشین، پژو پارس سال بیشترین متقاضی را در این طرح داشته باشد. کمترین تقاضا نیز احتمالا برای سورن پلاس خواهد بود چراکه هم حاشیه سود کمتری دارد، و هم به اصطلاح بدفروش تر از دیگر خودروهای قابل‌عرضه می‌باشد.

احتمالا این خودروها در تاریخ دهم یا یازدهم آبان ماه قرعه کشی شده و اسامی برندگان منتشر خواهد شد.

مدل خودروقیمت کارخانهقیمت بازارسود برندگان
پژو 207i اتوماتیک MC۳۱۸۴۹۰۱۷۰
پژو پارس سال۱۶۵۳۲۰۱۵۵
پژو پارس سال سفارشی ELX۲۰۹۳۴۰۱۳۱
سورن پلاس۲۶۱۳۵۵۹۴
پژو 207i دنده‌ای۲۱۵۴۱۳۱۹۸
قیمت‌ها به میلیون تومان می‌باشد

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟