تویوتا به هدف‌گذاری تولید ۹.۷میلیون خودرو در سال نمی‌رسد

تداوم توقف‌ها در روند تولید به دلیل بحران جهانی ریزتراشه و کووید-۱۹ باعث شده تا پیش‌بینی تولید ماه نوامبر تویوتا به ۸۰۰هزار خودرو کاهش یابد.

جمعه - ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
تویوتا به هدف‌گذاری تولید ۹.۷میلیون خودرو در سال نمی‌رسد

بحران جهانی کمبود ریزتراشه هنوز سایه سنگین خود را از روی صنعت خودرو برنداشته و به نظر هم نمی‌آید این بحران، به این زودی‌ها رفع شود. در نتیجه این بحران جهانی، خودروسازان بزرگ با مشکلات متعدد در تولید خودرو مواجه هستند و حتی تویوتا نیز از این قاعده، مستثنی نبوده. این خودروساز ژاپنی با انتشار اطلاعیه‌ای از تعدیل هدف‌گذاری های تولید سال جاری میلادی خبر داد. تویوتا در این اطلاعیه می‌گوید کووید-۱۹ کماکان به شکل چشمگیر به مشتریان آسیب می‌رساند و موجب ایجاد اختلالات متعدد در چرخه تولید می‌شود. بحران ریزتراشه نیز این خودروساز را مجبور کرده برنامه‌های تولیدی ماه نوامبر را تغییر دهد.

به موجب این تغییرات، تویوتا در ماه نوامبر نزدیک به ۸۰۰هزار خودرو تولید خواهد کرد که از این تعداد، حدود ۲۵۰هزار دستگاه در ژاپن و ۵۵۰هزار دستگاه نیز در سایت‌های تولیدی آمریکای شمالی، اروپا و مناطق دیگر به تولید خواهند رسید. شاید این تصور را داشته باشید که تولید ۸۰۰هزار دستگاه در ماه نیز کماکان عدد چشمگیری برای تولید یک خودروساز به حساب می‌آید. اما تویوتا اعلام کرده که این تعداد، از برآوردها و برنامه‌ریزی های پیشین، به مراتب کمتر بوده و باعث می‌شود به هدف‌گذاری تولید ۹.۷میلیون خودرو در سال نرسد. توجه داشته باشید که این هدف‌گذاری، نه برای مجموع سال ۲۰۲۲، بلکه برای سال مالی ۲۰۲۳ (۱جولای ۲۰۲۲ تا ۳۱ ژوئن ۲۰۲۳) می‌باشد و نوامبر، پنجمین ماه سال مالی ۲۰۲۳ به حساب می‌آید.

طبق اطلاعیه مجزایی که تویوتا برای زمانبندی تعطیلی کارخانه‌های خود در ژاپن برای ماه نوامبر ارائه کرده، تولید در ۸ سایت تولیدی و ۱۱ خط تولید از مجموع ۱۴ سایت تولیدی و ۲۸ خط تولید این خودروساز در ژاپن با توقف مواجه خواهد شد. بیشترین روز توقف تولید نیز برای Toyota Auto Body Fujimatsu اعلام شده. البته از آنجایی که تنها مینی‌ون های مختص بازار ژاپن Noah و Voxy در این کارخانه به تولید می‌رسند، تاثیر این تعطیلی‌های بیشتر در پورتفولیو جهانی تویوتا، کمتر خواهد بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟