بازگشت رونق به روند تولید و تحویل خودروهای فولکس واگن

با کاهش مشکلات در زنجیره تامین و رفع محدودیت‌های کرونایی در چین، آمار فروش جهانی فولکس‌واگن با کمی بهبود، به ۶میلیون خودرو در ۹ماهه ۲۰۲۲ رسید.

شنبه - ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
بازگشت رونق به روند تولید و تحویل خودروهای فولکس واگن

طبق آمار انتشار یافته توسط فولکس واگن، تحویل خودروهای این خودروساز در سه ماهه سوم به لطف کاهش مشکلات زنجیره تامین، اندکی بیش از ۱۰درصد افزایش یافت تا مجموع فروش ۹ماه بیش از ۶ میلیون دستگاه خودرو را در ۲۰۲۲ تجربه کند. البته این آمار تجمیعی فروش ۹ماهه، کاهش ۱۲.۹درصدی را به نسبت مدت مشابه ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. این آمار حاکی از آن است که در ماه نُهم میلادی یعنی سپتامبر، فولکس واگن شاهد رشد ۲۰.۷درصدی در تحویل خودرو به مشتریان بود که به ویژه با از سر گرفته شدن فعالیت‌های تولیدی در چین میسر شد؛ جایی به خاطر محدودیت‌های کووید-۱۹ توقف تولید در نیمه اول ۲۰۲۲ را تجربه کرده بود.

تولید این خودروساز نشان‌دهنده بهبود گسترده صنعت خودرو در ماه‌های اخیر از نیمه اول سال است که با مشکلات زنجیره‌تامین پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و تعطیلی کارخانه‌های چینی به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا مواجه شده است.

بازگشت نسبی رونق به تولید و تحویل خودروهای فولکس‌واگن در ماه سپتامبر در حالی گزارش شده که تحویل‌های ب‌ام‌و در سه‌ماهه سوم با ۶.۶ درصد رشد در فروش ماه سپتامبر، اندکی کمتر از سال گذشته بود و تحویل مرسدس-بنز نیز در سه‌ماهه سوم، ۲۰ درصد افزایش یافته است. به طور کلی، تحویل فولکس واگن در تمام مناطق امسال کاهش یافته است و اروپا و پس از آن خاورمیانه و آفریقا بیشترین آسیب را دیدند. چین با ۷.۵درصد، کمترین افت و بهبود قوی در ماه سپتامبر با تحویل یک سوم بیشتر از ماه مشابه سال گذشته را تجربه کرد.

بر اساس گزارش رویترز، خودروهای تمام الکتریکی ۶درصد از کل آمار تحویل فولکس‌واگن را تشکیل می‌دهند که در مجموع ۳۶۶هزار و ۴۰۰ خودرو را شامل می‌شود. حدود دو سوم تحویل‌های تمام الکتریکی، در اروپا و یک سوم باقیمانده، عمدتاً در چین بود که فولکس واگن با رقبای داخلی و همچنین تسلا برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار بسیار روبه‌رشد خودروهای الکتریکی این کشور مقابله می‌کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟