۵۴هزار دلار برای یک SUV کره‌ای با برند KIA؟

با اعلام جزئیات قیمت تلیوراید برای مدل ۲۰۲۳ مشخص شد بهای تمام‌شده این SUV سه‌ردیف سرنشین KIA تا ۵۴هزار دلار نیز می‌رسد که رقم قابل‌توجهی است.

یکشنبه - ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
2023 KIA Telluride

کیا موتورز قیمت‌گذاری مدل ۲۰۲۳ تلیوراید را اعلام کرد. این SUV محبوب کیا در مدل جدید، کمی گران‌تر شده و حال، یک تیپ جدید به عنوان بالاترین تیپ تجهیزاتی به خانواده تلیوراید اضافه شده که قیمت تمام‌شده‌اش را به فراتر از ۵۰هزار دلار می‌رساند. شروع قیمت مدل ۲۰۲۳ نیز از ۳۷.۰۲۵ دلار است که نشان از افزایش ۲.۳۰۰ دلاری قیمت در مقایسه با مدل پایه ۲۰۲۲ دارد.

مدل پایه KIA Telluride یعنی LX، بصورت استاندارد دیفرانسیل-جلو است اما دارای پیکربندی ۳ردیف سرنشین است و با گستره‌ای از سیستم‌های ایمنی همیار کیا موتورز، موسوم به Drive Wise عرضه می‌شود. از جمله این سیستم‌ها باید به هشدار احتمال تصادف از روبرو، هشدار نقاط کور، همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر، کروزکنترل هوشمند و … اشاره کرد. موتور به کار رفته در آن نیز مشابه موتوری است که بر روی تیپ‌های بالاتر نیز به‌کار رفته یعنی ۳.۸ لیتری V6 با ۲۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور که متصل به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است.

سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ برای تمامی تیپ‌های تجهیزاتی، به عنوان یک آپشن ۲هزار دلاری قابل سفارش است، غیر از تیپ تجهیزاتی جدید SX-Prestige که بصورت استاندارد دارای این ویژگی است. قیمت این تیپ تجهیزاتی که در مدل ۲۰۲۳، بالاترین و مجهزترین تیپ تجهیزاتی کیا تلیوراید به حساب می‌آید، از ۵۱هزار و ۷۲۵ دلار آغاز می‌شود که به مراتب بالاتر از قیمت تمام‌شده مجهزترین تیپ تجهیزاتی مدل ۲۰۲۲ است.

کیا همچنین پکیج‌های X-Line و X-Pro را برای تیپ SX-Prestige ارائه کرده که در صورت سفارش، قیمت تمام‌شده را تا ۵۴هزار و ۱۲۰ دلار افزایش می‌دهند. پکیج اول جلوپنجره و رینگ‌های جدید را به همراه ریل باربند سقف و ۱۲میلیمتر ارتفاع سواری بیشتر به تلیوراید اس‌ایکس-پرستیژ می‌دهد. پکیج دوم اما در کنار این موارد، شامل رینگ‌های اختصاصی ۱۸اینچ با تایرهای چهارفصل نیز می‌شود. در ضمن، با پکیج X-Pro حداکثر توان یدک‌کشی به ۲.۵تُن می‌رسد.

کیا تلیوراید ۲۰۲۳ از ماه آینده راهی مراکز فروش کیاموتورز در آمریکای شمالی می‌شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟