نسل جدید هوندا CR-V چه قیمتی دارد؟

نسل جدید هوندا CR-V در کنار تغییرات در ابعاد، طراحی ظاهری و داخلی، امکانات و همچنین پیشرانه، کمی هم گران شده و حال قیمت پایه ۳۲.۳۵۵ دلاری دارد.

یکشنبه - ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
مدل ۲۰۲۳ هوندا CR-V

اوایل تابستان امسال بود که هوندا بصورت رسمی از نسل جدید کراس‌اوور بسیار محبوب و پرفروش CR-V رونمایی کرد. حال عرضه آن در بازارهای هدف، یکی پس از دیگری آغاز می‌شود. هفته‌ای که گذشت، هوندا فروش نسل جدید CR-V در بازار آمریکا را با قیمت پایه ۳۲.۳۵۵ دلار آغاز کرد، رقمی که برای مجهزترین تیپ تجهیزاتی یعنی اسپرت تورینگ AWD با امکانات استانداردی نظیر رینگ‌های ۱۹اینچ، سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و وای‌فای هاستپات به ۳۹هزار و ۸۴۵ دلار می‌رسد. این قیمت‌گذاری برای هوندا CR-V جدید در حالی است که برای مثال، قیمت مدل پایه یعنی LX در نسل قبل از 28.045 دلار آغاز میشد.

هوندا CR-V اگرچه سال‌هاست یکی از پرطرفدارترین خودروهای کلاس خود به حساب می‌آید اما با تغییرات گسترده‌ای که رقبا طی یکی دو سال گذشته به خود دیده‌اند، دیگر زمان بازنگری در فرمول کماکان موفق ساخت آن رسیده بود. و این نیاز، قرار است با نسل ششم که در قالب مدل ۲۰۲۳ معرفی شده، برطرف گردد. هوندا CR-V در نسل جدید نیز سعی کرده رویکردی میانه‌رو را در طراحی داشته باشد و از خبری از فرم ها و خطوط اغراق شده در ظاهر و یا فضای داخلی آن نیست. اما مدرن جلوه می‌کند و جسور، و همسو با این مدرنیته بصری، هم امکانات بیشتری در قالب آن به خریدار ارائه می‌شود و هم در بخش پیشرانه، راندمان بهینه‌تری دارد. از نظر ابعادی نیز شاهد بزرگتر شدن آن به نسبت نسل پنجم هستیم.

در نسل جدید، تقریبا ۷ سانتیمتر به طول بدنه افزوده شده و حال، خودرو بر روی دو محور که ۴ سانتیمتر بیشتر از یکدیگر فاصله گرفته‌اند، سوار است. این اعداد شاید تغییر آنچنانی را در ابعاد نشان ندهند، اما در کنار افزایش عرض بدنه، به بهبود فضایی که سرنشینان در نسل جدید CR-V در اختیار دارند، کمک کرده، مخصوصا در ردیف عقب صندلی‌ها. فضای بار نیز به ۷۴۵ لیتر رسیده که البته در صورت خواباندن ردیف عقب صندلی‌ها، این عدد به ۲.۱۶۶ لیتر می‌رسد.

تمامی CR-V های جدید بصورت استاندارد به رابط کاربری اندروید و iOS، و همچنین مجموعه امکانات ایمنی و همیار هوندا، موسوم به Honda Sensing مجهز می‌باشند. این مجموعه در نسل جدید شامل یک دوربین جدید با زاویه دید ۹۰ درجه و یک سیستم رادار با زاویه دید ۱۲۰ درجه بوده، در تیپ های تجهیزاتی بالاتر مواردی نظیر تشخیص نقاط کور راننده و همیار رانندگی اتوماتیک با قابلیت تشخیص علایم جاده نیز در قالب آن ارائه می‌شود.

هوندا نسل جدید CR-V را در چهار تیپ تجهیزاتی در آمریکای شمالی عرضه کرده که دو تیپ اول، یعنی EX و EX-L دارای موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۹۰ اسب‌بخاری هستند و دو تیپ بالاتر، یعنی اسپرت و اسپرت تورینگ از موتور ۲.۰ لیتری هایبرید ۲۰۴ اسب‌بخاری با توان تولید ۳۳۵ نیوتن‌متر گشتاور نیرو می‌گیرند. هوندا برای اولین بار در ۲۷ سالی که از عرضه اولین نسل CR-V می‌گذرد، آن را با سیستم کنترل حرکت در سرازیری عرضه می‌کند. سیستم AWD آن نیز به‌روز شده و حالت های رانندگی مختلفی را بسته به شرایط مسیر به راننده پیشنهاد می‌دهد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟