سایپا آریا CVT در نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش درآمد

گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد مدل CVT محصول آتی خود، آریا را در کنار خودروها و محصولات دیگر شرکتهای این گروه به نمایش گذاشته.

چهارشنبه - ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
سایپا آریا با گیربکس CVT

گروه خودروسازی سایپا در بیست و دومین نمایشگاه خودرو مشهد که از تاریخ ۹ الی ۱۲ شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی این شهر برگزار می‌شود، در کنار تولیدات متعدد خود، خودرو جدید آریا با گیربکس CVT را نیز به نمایش گذاشته است. سایپا آریا که هاچبک کراس برپایه ساختار و پلتفرمی مشترک با شاهین می‌باشد، در کنار ظاهر ارتفاع گرفته، تفاوت‌هایی نیز در نمای جلو و عقب با شاهین دارد قرار بود در نیمه نخست ۱۴۰۰ به تولید انبوه برسد. اما این مهم، هنوز عملیاتی نشده و در عوض، به نمایش نمونه های مهندسی آن در رویدادهای مختلف بسنده می‌شود.

همانطور که اشاره شد، سایپا مدل مجهز به گیربکس CVT آریا را در نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش گذاشته که در آن، یک گیربکس CVT ساخت پانچ وظیفه انتقال قدرت موتور ۱.۵ لیتری توربو M15 را به محور جلو بر عهده دارد. هنوز اطلاعات فنی و عملکردی دقیقی از این پیکربندی ارائه نشده اما این پیشرانه با ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن‌متر گشتاور، بر روی سایپا شاهین نیز عرضه شده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. لازم به ذکر است سایپا آریا را در کنار مدل CVT، با گیربکس ۵ سرعته دستی نیز عرضه خواهد کرد.

در مدل دنده‌ای سایپا آریا، امکانات رفاهی تقریبا مشابه شاهین فعلی بوده، عبارتند از سانروف، فرمان کمکی برقی، نشانگر فشار باد تایرها، آینه های برقی دارای گرمکن، استارت دکمه‌ای، پوشش چرم مصنوعی فضای داخلی، تهویه مطبوع اتوماتیک، غربیلک فرمان با کنترلگرهای چندمنظوره، دیلایت و چراغ های اتوماتیک جلو با دیلایت، ایربگ‌های جلو، سیستم کمک حرکتی در سربالایی، صندلی‌های تاشو ردیف عقب، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دنده عقب به همراه سنسورهای پارک و امکاناتی از این دست.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد ۹ الی ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ الی ۲۲ پذیرای عموم بازدیدکنندگان می‌باشد. در رویداد امسال، در کنار سایپا، شرکت هایی نظیر ایران خودرو، کرمان‌موتور، گروه بهمن، شایان دیزل و گروه خودروسازی فردا نیز به نمایش محصولات خود پرداخته اند.

View this post on Instagram

A post shared by FarsiCar – فارسی‌کار (@farsicar.ir)

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • چرم بزی مشهد | 23 بهمن 1402 - 19:15

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d certainly donate
    to this superb blog! I guess for now i’ll settle for book-marking and
    adding your RSS feed to my Google account.
    I look forward to new updates and will talk about this blog with my Facebook group.

    Talk soon!