رقیب کُره‌ای لوکس‌ترین سدان‌های آلمانی قیمت‌گذاری شد

جنسیس G90 که در نسل جدید، بسیار خوشبین است به رقابت با بزرگان آلمانی و ژاپنی کلاس خود، قیمتی در محدوده ۸۹.۴۹۵ تا ۹۹.۷۹۵ دلار خواهد داشت.

چهارشنبه - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
2023 Genesis G90

در آخرین روزهای پاییز سال گذشته بود که جنسیس نسل جدید سدان فول‌سایز لوکس خود، G90 را با ظاهری متمایز و کابینی به‌مراتب لوکس‌تر و مجهزتر از قبل رونمایی کرده بود و حال، قیمت‌گذاری آن برای بازار آمریکا را بصورت رسمی اعلام می‌کند. این پرچم‌دار کره‌ای قرار است در تیپ پایه یعنی 3.5T AWD با قیمت ۸۹.۴۹۵ دلار در آمریکا عرضه شود. این عدد که شامل ۱.۰۹۵ دلار هزینه حمل خودرو از کارخانه تا مقصد نیز می‌شود، برای تیپ 3.5T E-SC AWD که بالاترین سطح تجهیزاتی Genesis G90 به حساب می‌آید، به ۹۹ هزار و ۷۹۵ دلار می‌رسد.

مدل پایه نسل جدید جنسیس G90 دارای امکانات استانداردی نظیر سیستم اطلاعات و سرگرمی متصل به نمایشگر ۱۲.۳ اینچ لمسی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچ پشت فرمان، هدزآپ‌دیسپلی، سیستم صوتی پریمیوم Bang&Olufsen، صندلی های برقی جلو با گرمکن، سیستم سرمایش و ماساژور، پوشش چرم ناپای فضای داخلی و رینگ‌های ۲۰ اینچ است. موتور آن نیز از نوع ۳.۵ لیتری توئین‌توربو V6 است که با ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، از مسیر یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک محرک چهار چرخ بوده، در شهر و جاده به‌ترتیب صدی ۱۳ و ۹ لیتر بنزین می‌سوزاند.

همین موتور، در مجهزترین سطح تجهیزاتی نیز به‌کار رفته، البته با این تفاوت که نیمه‌هایبرید با یک سوپرچارجر برقی نیز با آن ترکیب شده تا ۴۰۹ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۹ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را از مسیر گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در اختیار چهار چرخ قرار دهد. با این پیکربندی، جنسیس G90 در شهر صدی ۱۳.۸ لیتر بنزین می‌سوزاند و متوسط مصرف سوخت جاده‌ای آن نیز ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. ذکر این نکته ضروری است که بیش از ۱۰ هزار دلاری که بین تیپ پایه و مجهزترین تیپ تجهیزاتی فاصله انداخته، صرفا بهای پیشرانه قدرتمندتر آن نیست چراکه تجهیزاتی نظیر سیستم صوتی استریو با ۲۱ بلندگو، باز و بست برقی درب ها، سیستم تعلیق بادی چندمخزنی و محور عقب فرمان‌پذیر نیز به لیست امکانات استاندارد آن اضافه می‌شود.

جنسیس قرار است تا پایان سال جاری میلادی نسل جدید G90 را در آمریکا عرضه کند. اصلی‌ترین رقبای آن نیز خودروهایی نظیر BMW 760i xDrive، مرسدس-بنز S-کلاس، آئودی A8 و لکسوس LS خواهند بود. جنسیس G90 پیش‌تر اوضاع مناسبی رو در روی این بزرگان آلمانی و ژاپنی کلاس خود نداشت به شکلی که متوسط فروش سالانه‌اش در آمریکا در حدود ۲ هزار دستگاه بوده، یعنی یک‌سوم ب‌ام‌و سری ۷ و یک‌چهارم مرسدس S-کلاس. اما به نظر می‌آید با بازنگری‌های نسل جدید، جایگاه به‌مراتب بهتری در بازار سدان‌های لوکس آمریکا خواهد داشت.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • فرا | 14 مرداد 1401 - 00:55

    ویدئو شادمان در چین پر شده و شاکمان هنوز کشنده دماغ دار مونتاژ نکرده اینها همش کلکه واردات ارزان و فروش چند برابر به ملت بدبخته