سرمایه‌گذاری گسترده TVS در اسکوتر های الکتریکی

ظرفیت بسیار بالایی که بازار اسکوتر و موتورسیکلت های برقی هند در خود دارد، شرکت‌های متعددی نظیر TVS را برای حضور گسترده‌تر در آن، وسوسه کرده.

پنجشنبه - ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
اسکوتر برقی تی‌وی‌اس آی‌کیوب

تی‌وی‌اس طی سال های گذشته سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در عرصه تولید و عرضه موتورسیکلت های دو و سه چرخ انجام داده و دلیل آن هم پتانسیل بالایی است که این سگمنت در مقایسه با کل صنعت حمل و نقل، به ویژه در کشور هند دارد. این موتورسیکلت‌ساز هندی در حالی به تازگی اعلام سرمایه‌گذاری ۱۳۵ میلیون دلاری در سال جاری کرده که سال گذشته به همین میزان در توسعه و تولید محصول سرمایه‌گذاری کرده بود. بخش اعظم این سرمایه صرف افزایش ظرفیت توسعه و تولید مدل های الکتریکی جدید مختص بازار هند خواهد شد.

از آنجایی که بازار اسکوترها و موتورسیکلت‌های الکتریکی هند ظرفیت‌های تسخیر نشده بسیار بالایی دارد، TVS این امکان را دارد که به واسطه اشراف تکنولوژیک بالا، وفور منابع و دسترسی خوب به مشتریان از طریق شبکه گسترده فروش در این کشور، در جمع برترین سازندگان و تامین‌کنندگان در این بازار قرار بگیرد. در حال حاضر نیز این شرکت در بین ۱۰ موتورسیکلت‌ساز برتر بازار اسکوترها و موتورسیکلت‌های برقی هند قرار دارد اما سنگینی سایه نام‌هایی نظیر اوکیناوا، هیرو الکتریک، اولا الکتریک، آمپر و آتر را بر سر خود حس می‌کند. اینها همه نام‌هایی هستند که به عرضه تولیدات مدرن، فوق‌العاده کاربردی و البته ارزان‌قیمت برای بازار هند شهرت دارد.

شرکت تی‌وی‌اس امیدوار است با سرمایه‌گذاری جدید، تا پایان سال جاری میلادی تولید اسکوتر برقی آی‌کیوب را به ۲۵ هزار دستگاه در ماه افزایش دهد. برای مقایسه هم که شده بد نیست بدانید این دو برابر ظرفیت فعلی تولید است. اما این پایان کار نیست و برنامه‌ریزی TVS رسیدن به تیراژ تولید ۵۰ هزار دستگاه در ماه تا سال ۲۰۲۳ برای iQube است. در واقع هدف‌گذاری بر این است تا ظرفیت تولید به سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه برسد.

ذکر این نکته ضروری است که با وجود سرمایه‌گذاری گسترده در بخش موتورسیکلت‌های برقی، TVS کماکان حضور پرقدرتی در بخش موتورسیکلت‌های بنزینی داشته، قرار است با هدف حضور در بازارهای جدید، این طیف از تولیدات خود را نیز مورد بازنگری‌‎هایی قرار دهد. TVS در حال حاضر به واسطه موتورسیکلت‌های روزمره و اقتصادی خود، و همچنین سری موتورسیکلت‌های عملکردمحور آپاچی شناخته می‌شود. این موتورسیکلت‌ساز هندی با ارتباطات خوبی نیز با نام‌های بزرگ دارد؛ برای مثال سری G 310 ب‌ام‌و برپایه سری آپارچی توسعه یافته و در کارخانه TVS مونتاژ می‌شود.

همچنین باید به سری جدید رونین با استایل گذشته‌گرای مدرن اشاره کرد که با آن، TVS می‌خواهد لاین جدیدی از تولیدات پریمیوم را برپایه پلتفرم بنزینی خود عرضه کند. عرضه پاور کروزر Zeppelin R به به زودی اتفاق خواهد افتاد نیز می‌تواند به تقویت جایگاه این برند در بازار موتورسیکلت هند و دیگر بازارهای هدف آن کمک کند. به نظر می‌آید این رُشد تقاضا برای موتورسیکلت که طی  دو سه سال گذشته در بازارهای جهانی شاهدش هستیم، تداوم خواهد داشت و همین می‌تواند فرصتی باشد برای توسعه هرچه بیشتر زیرساخت ها و محصولات مرتبط با این بخش از حمل و نقل شخصی، به ویژه در بخش انرژی های پاک و تجدیدپذیر.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟