نسل جدید شورولت بلیزر با پیشرانه تمام-الکتریکی معرفی شد

نام بلیزر طی دهه‌های اخیر از یک SUV پرهیبت به کراس‌اوور متوسط تنزل درجه یافت اما از مدل ۲۰۲۴، این نام بر روی یک شورولت ساختارشکن قرار می‌گیرد.

چهارشنبه - ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
شورولت بلیزر تمام-الکتریکی مدل ۲۰۲۴

شورولت بلیزر از آن دسته خودروهایی است که از زمان معرفی، در قالب های مختلفی بازتعریف شده. این خودرو سال ۱۹۶۹ که برای اولین بار در آمریکا عرضه شد، یک SUV فول‌سایز توسعه یافته برپایه یک تراک بود و به K5 Blazer معروف شد. بعدها و در اواسط دهه ۱۹۸۰ میلادی، شورولت بلیزر به یک SUV کوچکتر که برپایه پیکاپ S-10 توسعه یافته بود، تبدیل شد. در اوایل هزاره سوم اما TrailBlazer از تیپ تجهیزاتی بلیزر به محصولی مستقل در رده SUV های میدسایز تبدیل شد و دیگر خبری از نام بلیزر در بین تولیدات شورولت نبود تا این که سال ۲۰۱۹ در هیبت یک کراس‌اوور جدید با تناسبات و استایل اسپرتی و مدرن به این خانواده بازگشت.

حال اما شورولت تصمیم گرفته نام بلیزر را به یک کراس‌اوور تمام-الکتریکی که قرار است با مدل ۲۰۲۴ به بازار بیاید، اختصاص دهد. شورولت بلیزر تمام-الکتریکی قیمت پایه ۴۴.۴۹۵ دلاری خواهد داشت و بسته به مدل انتخابی، بُرد پیمایش آن با هر بار شارژ کامل مجموعه باتری‌ها، بین ۳۹۸ تا ۵۱۵ کیلومتر اعلام شده است.

شورولت فعلا زیر اطلاعات تریم های مختلف بلیزر تمام-الکتریکی را منتشر نکرده اما می‌دانیم قدرتمندترین عضو خانواده Chevrolet Blazer EV که پسوند SS را پشت نام دارد، به لطف ۵۵۷ اسب‌بخار قدرت و ۸۷۸ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه‌ پیشرانه چهار چرخ محرک خود، صفر تا صد زیر ۴ ثانیه دارد. برای بیدار کردن این پیشرانه بی‌صدا، خبری از استارت دکمه‌ای در فضای داخلی نیست و در عوض، راننده می‌بایست پدال ترمز را بفشارد. در این فضا که همچون طراحی ظاهری، حس سرعت و اسپرتی بودن را تداعی می‌کند و برخلاف ماهیت بسیار مدرن و پیشرفته پیشرانه و قوای محرکه، چندان هم متمایز از کابین نسل جدید خودروهای هم‌رده اش نیست.

اصلی‌ترین مشخص طراحی فضای داخلی در شورولت بلیزر تمام-الکتریکی خلاصه کردن کنترلگرهای مرسوم در یک نمایشگر ۱۷.۷ اینچ است که به شکلی خوشایند به سمت راننده زاویه گرفته. این نمایشگر لمسی به یک نمایشگر دیگر اتصال یافته که با قُطر ۱۱ اینچ، عملکرد نشانگرهای پشت فرمان را با یک گرافیک جذاب عهده‌دار است. در کنار این نمایشگرها، باید به بهره‌مندی از هدزآپ‌دیسپلی رنگی با قابلیت نمایش گستره‌ای از اطلاعات کاربردی بر روی شیشه جلو و همچنین باریکه نوری که بر روی غربیلک فرمان، میزان شارژ باقیمانده مجموعه باتری‌ها را به تصویر می‌کشد، اشارهکرد. در این بین دریچه مجزا به شکل توربین جت‌های جنگنده فیلم‌های علمی-تخیلی برای سیستن تهویه که هماهنگ با تریم دو رنگ فضای داخلی (در صورت سفارش) بصورت دو رنگ روی داشبورد قرار می‌گیرد و حس و حالی هیجان انگیز به طراحی این قسمت بخشیده است را نیز نباید از قلم انداخت.

در شورولت بلیزر تمام-الکتریکی شاهد استفاده از سیستم های ایمنی همیار متعددی هستیم که از جمله آنها می‌توان به ترمز اضطراری اتوماتیک با هشدار احتمال تصادف از روبرو و قابلیت تشخیص عابر پیاده، همیار حفظ فاصله با خودرو مقابل، همیار حفظ خودرو در بین خطوط با هشدار انحراف از مسیر، چراغ های هوشمند جلو، پارک اتوماتیک، سیستم دید ۳۶۰ درجه با دوربین دنده عقب و سیستم رانندگی نیمه‌خودران جنرال موتورز موسوم به سوپرکروز اشاره کرد.

همانطور که در ابتدای نوشتار نیز ذکر شد، شروع قیمت Chevrolet Blazer EV از ۴۴.۴۹۵ دلار خواهد بود اما در مجهزترین و قدرتمندترین تیپ تجهیزاتی یعنی SS، این عدد به ۶۵.۹۹۵ دلار می‌رسد. آغاز فروش آن نیز از تابستان سال آینده خواهد بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟