ایتالیایی ها موتورسیکلت را به خودرو ترجیح می‌دهند

طبق آمار، تعداد موتورسیکلت های جدید خریداری شده در کشور ایتالیا طی سه ماهه نخست ۲۰۲۲ افزایش ۴۲.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ داشته.

پنجشنبه - ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
تغییر ذایقه ایتالیایی ها به سمت موتورسیکلت

بازار موتورسیکلت های اروپا اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته و با تغییر ذایقه مردم به سمت موتورسیکلت‌ها و اسکوترها برای پرهیز از صرف هزینه هنگفت برای سوخت و همچنین سهولت بیشتر در تردد های شهری، فروش این دسته از وسایل حمل و نقل شخصی افزایش چشمگیری داشته. فقط در سه ماهه نخست سال جاری میلادی فروش انواع موتورسیکلت در قاره سبز رُشد هشت درصدی را نشان می‌دهد. اما آمار جالب‌تر در ایتالیا به ثبت رسیده، جایی که در کنار رُشد چشمگیر فروش موتورسیکلت‌‎ها، فروش انواع خودرو سواری نیز با کاهش مواجه شده است.

بنا بر اطلاعات انتشار یافته در یک نشریه خودرویی کشور ایتالیا، تعداد موتورسیکلت های جدید خریداری شده در این کشور در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ افزایش ۴۲.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ داشته. مقایسه همین دوره های زمانی اما حاکی از آن است که فروش خودروهای سواری صفر کیلومتر در این کشور کاهش ۴۱ درصدی داشته. همین نشریه ایتالیایی مدعی است با بررسی آمار به این نتیجه رسیده که تعداد افرادی که در ایتالیا با موتورسیکلت به محل کار رفت و آمد دارند، طی پنج سال گذشته ۱۶۲ درصد افزایش یافته. بد نیست بدانید بیشترین افزایش تمایل به استفاده از موتورسیکلت در افراد بالای ۴۴ سال دیده شده و بعد از آن نیز موتورسوارهای زیر ۳۵ سال در رده دوم تغییر ذایقه به سمت موتورسیکلت ها قرار دارند.

به نظر می‌آید طی سال های گذشته شروع تغییرات گسترده در نحوه رفت و آمد شهری و بین‌شهری را شاهد بوده‌ایم و این، مختص اروپایی های توسعه یافته یا کشورهای در حال توسعه نیست. در واقع روزهایی را تجربه می‌کنیم که مردم استفاده از موتورسیکلت به عنوان وسیله حمل و نقل را به خودروهای سواری و یا حمل و نقل عمومی ترجیح می‌دهند و این اتفاق بدی نیست چراکه از یک سو کاهش تردد خودروهای تک‌سرنشین راه به همراه دارد که به ویژه در کلان‌شهر ها به روان تر شدن ترافیک و کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند. از سوی دیگر، استفاده از موتورسیکلت باعث می‌شود سوخت به مراتب کمتری نیز مصرف شود. در نقطه مقابل، تغییر ذایقه به سمت موتورسیکلت ها باعث شده تا سازندگان ایده های نو را در این صنعت به کار برده، در تلاش برای ارتقاء هرچه بیشتر استانداردهای آن به ویژه در بخش ایمنی موتورسوار و راکب باشند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟