پیاجیو MP3 جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

از ۲۰۰۶ که MP3 معرفی شد موتورسیکلت‌سازان متعددی به سراغ چیدمان ۳چرخ رفته‌اند اما ساخته Piaggio هنوز هم نماد این کلاس از موتورسیکلت‌ هاست.

شنبه - ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
معرفی اسکوتر سه‌چرخ جدید پیاجیو MP3

پیاجیو به تازگی اسکوتر ۳چرخ معروف و محبوب خود، MP3 را با تغییراتی در ظاهر، اضافه کردن تکنولوژی های جدید، و همچنین معرفی پرچمدار جدیدی با نام MP3 530 hpe Exclusive به خانواده آن، به‌روز کرده.

در مدل ۲۰۲۳ پیاجیو MP3 آنچه که بیش از هر چیز جلب نظر می‌کند، طراحی بازنگری شده نمای جلو با یک تنه بزرگتر و پهن‌تر است که عبوس تر از قبل نیز جلوه می‌کند. بخشی از این حس، به خاطر باریک‌تر شدن چراغ‌های LED جلو است و حال که بحث سیستم‌های نورپردازی است، بد نیست بدانید چراغ های راهنما در مدل جدید روی گلگیرها تعبیه شده‌اند که به گفته طراحان پیاجیو، برگرفته از سبک طراحی این عنصر در خودروهاست.

در مدل جدید، بالاترین رده MP3 های پیاجیو به جای موتور ۴۹۳ سی‌سی پیش از فیس‌لیفت، از یک موتور ۵۳۰ سی‌سی بهره می‌برد. این موتور با وجود حجم بیشتر، همان ۴۴ اسب‌بخار قدرت بیشینه را در اختیار Piaggio MP3 530 hpe Exclusive قرار می‌دهد اما با گشتاور بیشتر. در مدل های ۴۰۰ سی‌سی عادی و اسپرت هم پیاجیو مدعی است موتور را برای کمتر شدن صدا و لرزش، مورد بازنگری قرار داده است. این موتور که ۳۵ اسب‌بخار قدرت در اختیار Piaggio MP3 400 hpe و Piaggio MP3 400 hpe Sport قرار می‌دهد، کم‌مصرف تر از واحدی است که جایگزینش شده است.

در کنار این تغییرات، پیاجیو یک نمایشگر هفت اینچ TFT را به چیدمان آنالوگ+دیجیتال مدل قبل استفاده کرده. این نمایشگر تمام رنگی، رابط کاربری سیستم اطلاعات و سرگرمی پیاجیو MP3 است که در کنار قابلیت چفت شدن با موبایل، از سیستم مکان‌یاب نیز پشتیبانی می‌کند. تمامی مدل‌ها بصورت استاندارد دارای ABS و ASR هستند که دومی، یک نوع سیستم کنترل هرزگردی الکترونیک است. برای بالاترین تیپ یعنی MP3 530 hpe Exclusive اما حالت‌های سه‌گانه سواری (راحت، کم‌مصرف و اسپرت)، کروزکنترل، دنده عقب با دوربین دید عقب نیز برای هرچه ساده‌تر ساختن پروسه راندن این موتورسیکلت ۳چرخ در لیست امکانات دیده می‌شود. این تیپ دارای هشدار نقاط کور با قابلیت تشخیص اشیاء در شعاع ۳۰ متری و همیار تغییر لاین با قابلیت هشدار احتمال تصادف در هنگام تغییر لاین نیز هست.

از دیگر ویژگی‌های پیاجیو MP3 جدید باید به بهره‌مندی از استارت بدون کلید، زین جدید با فرم تغییر یافته، طراحی باریک‌تر قسمت انتهایی زین و ترکیب گل پخش کن و قاب پلاک بر روی چرخ عقب اشاره کرد. شروع قیمت پیاجیو MP3 در اروپا از ۱۰.۴۹۹ یورو خواهد بود که مختص مدل hpe 400 است. این عدد برای hpe 400 Sport به ۱۰.۹۹۹ دلار می‌رسد. قیمت پرچمدار این خانواده یعنی Piaggio MP3 hpe 530 Exclusive نیز ۱۲ هزار و ۹۹۹ یورو اعلام شده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟