تغییرات خودرو DS7 در مدل ۲۰۲۳ را ببینید

کراس‌اوور پریمیوم DS7 در فیس‌لیفت ۲۰۲۳ هم به‌روز رسانی در طراحی ظاهری و داخلی داشته و هم به فناوری های جدید و یک پیشرانه PHEV قدرتمند مجهز شده.

پنجشنبه - ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
2023 DS7

دی‌اس ۷ کراس‌بک از آن دسته خودروهای ناکام در بازار خودرو کشورمان به حساب می‌آید که تا شرایط برای حضورشان در ایران، فراهم شد، بحث بازگشت تحریم‌ها مطرح شد تا عملا حضور بسیار محدودی در بازار کشورمان داشته باشد. خارج از مرزهای کشورمان اما زندگی برای این کراس‌اوور کامپکت پریمیوم، پایان نیافت و طی شش سالی که از معرفی آن می‌گذرد، همواره از پرفروش‌ترین تولیدات برند DS بوده است. حال اما زمان بازنگری در DS7 Crossback رسیده تا بازنگری‌هایی را به خود ببیند. این بازنگری‌ها که با حذف پسوند کراس‌بک از نام این محصول همراه شده، به‌روز رسانی در طراحی ظاهری و داخلی، فناوری های جدید و یک پیشرانه پلاگین-هایبرید قدرتمند را نیز برای DS7 به همراه داشته.

در طراحی ظاهری DS7 جدید، آنچه که بیش از هر چیز جلب نظر می‌کند، حذف قاب کرومی جلوپنجره است که تا زیر چراغ های جلو نیز امتداد می‌یافت. در کنار این رویکرد که به بزرگتر شدن جلوپنجره نیز انجامیده، شاهد استفاده از طرح مدرن‌تری برای دیلایت‌های شبیه به زخم پنجه داریم، زیر سپر فرم تهاجمی تری به خود گرفته و فضای داخلی چراغ‌های جلو نیز با سه پروژکتور مجزا که البته دیگر از نوع چرخنده (در هنگام روشن و یا خاموش شدن) نیستند، جایگزین شده. در مورد چراغ‌ها، ذکر این نکته ضروری است که در مدل جدید، از فناوری ماتریکس LED بهره می‌برند و دیلایت‌ها نیز در هر طرف، از ۳۳ عدد LED مجزا تشکیل یافته‌اند.

روی هم رفته می‌توان گفت در طراحی جدید نمای جلو، تاثیرپذیری از DS4 کاملا مشهود است و خروجی کار را می‌توان پخته‌تر و جذاب‌تر از قبل دانست. همین حس را می‌توان در مورد نمای عقب که حال از طرح چراغ‌های کشیده‌تر و باریک‌تر، با نوشته بزرگتر DS Automobiles در محل اتصال آنها بهره می‌برد، بیان کرد. مکمل موارد ذکر شده نیز رینگ های جدید قابل سفارش در ابعاد ۱۸ تا ۲۱ اینچ است و پکیج ظاهری آپشنالی که متشکل از اجزای تزئینی به رنگ سیاه برای بدنه می‌باشد.

در فضای داخلی، تغییرات چندان مشهود و محسوس نیستند و در عوض، به عرضه با نمایشگر ۱۲ اینچ بصورت استاندارد که به یک سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌روز شده متصل است، بسنده شده. رابط کاربری اندروید و iOS، سیستم دید در شب، نمایشگر ۱۲ اینچ دیجیتال پشت فرمان، رانندگی نیمه-خودران سطح۲، ترمز اضطراری اتوماتیک، همیار حفظ خودرو در بین خطوط و تشخیص انحراف از مسیر، تشخیص سطح هوشیاری راننده، تشخیص علایم جاده، صندلی های برقی مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش، آینه های جانبی برقی دارای گرمکن و چرم ناپای قابل سفارش در دو رنگ نیز از دیگر امکانات این کراس‌اوور کامپکت فرانسوی هستند.

دی‌اس ۷ جدید بسته به بازار هدف با پیشرانه های بنزینی ۱۳۰ اسب‌بخاری، دیزل ۱۳۰ اسب‌بخاری و پلاگین-هایبرید عرضه خواهد شد که مورد آخر در سه سطح قدرت قابل سفارش خواهد بود. پیشرانه پلاگین-هایبرید یا همان PHEV پایه با ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت، محرک چرخ های جلو DS7 جدید است اما در دو سطح بالاتر قدرت، یعنی ۳۰۰ و ۳۶۰ اسب‌بخاری، خودرو بصورت AWD به دست مشتری می‌رسد. بد نیست بدانید نمونه ۳۶۰ اسب‌بخاری محصول تیم DS Performance است که سوار بر رینگ‌های ۲۱ اینچ، از ترمزهای قدرتمندتر با دیسک های ۳۸۰ میلیمتری در جلو و سیستم تعلیق اسپرتی‌تر بهره می‌برد و صفر تا صد ۵.۶ ثانیه دارد.

ثبت سفارش برای مدل جدید DS7 در برخی از بازارهای اروپایی آغاز شده اما عرضه آن به بازار از اواخر تابستان خواهد بود. در مورد قیمت‌گذاری هنوز اطلاعاتی ارائه نشده اما به نظر می‌آید کمی گران‌تر از مدل پیش از فیس‌لیفت باشد که مثلا در فرانسه، قیمت پایه تقریبا ۴۰هزار یورویی دارد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟