موتورسیکلت سفری ۱۴ هزار یورویی هوندا را ببینید

هوندا NT1100 یک اسپرت-تورینگ است که برپایه ادونچربایک معروف Africa Twin توسعه یافته و از یک موتور ۱۰۰ اسب‌بخاری با حجم ۱.۰۸۴ سی‌سی بهره می‌برد.

یکشنبه - ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
معرفی موتورسیکلت جدید هوندا NT1100

یکی از کلاس‌های موتورسیکلت که طی سال های گذشته هم از رُشد خوبی برخوردار بوده و هم محبوبیت خوبی به دست آورده، کلاس اسپرت-تورینگ هایی با ژست شبیه به ادونچربایک هاست. نمونه موتورسیکلت های محبوب این کلاس نیز ب‌ام‌و S 1000 XR و F 900 XR و همچنین یاماها تریسر۷ و تریسر۹ هستند. یک موتورسیکلت جدید نیز وجود دارد که می‌توان در این کلاس طبقه‌بندی کرد اما سازنده‌اش این نظر را نداشته، آن را در رده موتورسیکلت‌های سفری (تورینگ) سنتی‌تر می‌داند. این موتورسیکلت جدید، هوندا NT100 است که برپایه ساختاری مشترک با Africa Twin توسعه یافته.

همچون Africa Twin، محرک هوندا NT1100 نیز یک موتور ۱۰۰ اسب‌بخاری با حجم دقیق ۱.۰۸۴ سی‌سی است که از نوع موتورهای دو سیلندر موازی است. حداکثر قدرت این موتور در دور ۷.۵۰۰ و حداکثر گشتاور آن که معادل ۱۰۴ نیوتن‌متر است، در دور ۶.۲۵۰ به دست می‌آید. این قدرت و گشتاور قابل‌توجه، متعلق به موتورسیکلتی است که در نمونه عادی، ۲۳۸ کیلوگرم و در نمونه مجهز به گیربکس آپشنال ۶ سرعته اتومات دوکلاچ، ۲۴۸ کیلوگرم وزن دارد.

در کنار این موتور قدرتمند، شاسی فولادی گهواره‌ای هوندا NT1100 نیز برگرفته از افریکا توئین است البته با این تفاوت که یک سرشاسی آلومینومی نیز به آن اضافه شده تا بار اضافی جعبه‌های ترک‌بند به شاسی وارد نشود. با وجود ساختار برگرفته از یک ادونچربایک اما این نزدیکی، در نگاه اول کمتر دیده می‌شود. دلیل آن هم استفاده از رینگ های ۱۷ اینچ، فنربندی کوتاه‌تر Showa و ارتفاع پایین‌تر نشیمن است. البته کماکان به سبک ادونچربایک‌ها، شاهد جانمایی آینه‌های جانبی بر روی اهرم فرمان هستیم نه بر روی تنه بادگیر جلو که نُرم جانمایی آینه‌ها در موتورسیکلت‌های تورینگ به حساب می‌آید.

هوندا NT1100 در دو مدل A و D عرضه شده که اولی از گیربکس شش سرعته دستی بهره می‌برد و شیشه بادگیر کوتاه‌تری دارد. مدل D اما دارای گیربکس اتوماتیک دوکلاچ است و در کنار ارتفاع بیشتر شیشه بادگیر، دارای یک محفظه بار سوم در انتهای زین نیز هست که نقش پُشتی برای ترک‌نشین را نیز ایفا می‌کند. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، وزن مدل D نیز ۱۰ کیلوگرم بیشتر از مدل A است.

این محصول هوندا، یک موتورسیکلت به نسبت گران‌قیمت به حساب می‌آید. برای مثال، قیمت مدل پایه آن در بازار آلمان از ۱۳.۹۹۹ یورو است. یعنی اگر مبنا را یورو این روزها نزدیک به ۳۹ هزار تومان در بازار آزاد ارز کشورمان در نظر بگیریم، شروع قیمت آن در آلمان به پول ما معادل ۵۴۶ میلیون تومان می‌شود. البته این، قیمت مدل A است که ۱۰۰۰ یورو از مدل D (اتومات) هوندا NT1000 ارزان‌تر بوده، در کنار تنظیم ۳ حالته سواری با گزینه های شهری، بارانی و سفری، از ترکیب نمایشگر ۶.۵ اینچ رنگی TFT با یک LCD کوچکتر در زیر آن بهره می‌برد. نمایشگر ۶.۵ اینچ دارای رابط کاربری اندروید و iOS، و همچنین اتصال بلوتوث است. در مدل D یک حالت دیگر نیز به حالت‌های سواری اضافه می‌شود. در ضمن، این مدل دارای حالت تعویض دستی دنده‌ها با دکمه‌های تعبیه شده بر روی اهرم فرمان نیز هست.

در پایان بد نیست بدانید محفظه های بار ترک‌بند در Honda NT1100 فضای باری بالغ بر ۶۵ لیتر دارند که البته در مدل D که دارای صندوق سوم بالای زین نیز هست، این عدد به حدوده ۱۱۵ لیتر می‌رسد. همچنین به لطف بهره‌مندی از مخزن سوخت بزرگ با ظرفیت ۲۰.۴ لیتر، این موتورسیکلت سفری هوندا می‌تواند تا ۴۰۲ کیلومتر را در فاصله سوخت‌گیری ها بپیماید؛ مشخصه‌ای که آن را مناسب برای مسافرت‌های طولانی‌مدت می‌کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟