ایران و روسیه خودرو مشترک تولید می‌کنند

در نشست‌هایی که علیرضا پیمان پاک با مقامات ارشد روسی در حوزه اقتصاد و تجارت داشت، بر تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در کشورمان توافق شد.

شنبه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
ایران و روسیه خودرو مشترک تولید می‌کنند

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت که روز چهارشنبه برای شرکت در بیست و پنجمین مجمع بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ عازم این شهر شده بود، در طول سه روز اقامت خود در سنت پترزبورگ با مقامات ارشد روسی در حوزه اقتصاد و تجارت دیدار و گفتگو داشت. از جمله مباحثی که در این دیدارها مطرح شد، موضوع تولید مشترک خودرو ایرانی–روسی در خاک ایران بود که طبق گزارش سازمان توسعه تجارت، توافقات لازم در این مورد به عمل آمده است.

به گزارش فارسی‌کار و به نقل از سازمان توسعه تجارت، صبح روز جمعه در نشست‌هایی جداگانه، علیرضا پیمان پاک با فایزولین وزیر مسکن روسیه، اسلپنیوف وزیر تجارت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ماکسیم سوکولوف مدیرعامل آوتاباس و وزیر سابق حمل‌ونقل روسیه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدارها مذاکراتی برای صفر شدن تعرفه واردات گندم و روغن صورت گرفت و بر تولید مشترک خودرو در ایران توافق شد. همچنین دو طرف در موضوع احداث شهرک‌ها و مناطق صنعتی مشترک و نیز استفاده از ظرفیت شهرک‌های موجود برای تجارت آزاد و تولیدات مشترک بحث و تبادل‌نظر کردند. در این جلسات وزیر مسکن روسیه از اشتیاق و علاقه کشورش برای خرید مصالح ساختمانی و توربین از ایران خبر داد.

در بخشی از گزارش این نشست‌ها نیز آمده که کوبیاکف دستیار رئیس جمهور روسیه ضمن استقبال از پیشنهاد رییس سازمان توسعه تجارت مبنی بر برگزاری نمایشگاه های مشترک میان شرکت های ایرانی و روس گفته: صنعت خودروسازی روسیه آماده است با ایران همکاری های مشترک داشته باشد، و ایران می‌تواند شریک تجاری ما در بازاری باشد که به گفته وال استریت ژورنال شرکت های غربی بازار ۱۰۰میلیارد دلاری را رها کرده اند. گزارش جامع‌تر این نشست‌ها هم‌اکنون در سایت سازمان توسعه تجارت انتشار یافته است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟