فورد فوکوس سدان جوان‌پسندتر شد

فورد در مدل ۲۰۲۳ نه تنها فوکوس سدان را با یک چهره تازه و تهاجمی‌تر از قبل، به‌روز کرده بلکه در پیشرانه آن را نیز مورد بازنگری قرار داده.

سه شنبه - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
فورد فوکوس سدان ۲۰۲۳

فورد برخلاف دیگر بازارهای جهانی، نگاه ویژه‌ای به بازار سدان های چین دارد. پیش‌تر موندئو را با ظاهری بسیار جذاب و مدرن، به‌روز کرده بود و حال، نسل جدید فوکوس سدان را با رویکردی مشابه، در این کشور پهناور عرضه می‌کند. فورد فوکوس سدان ۲۰۲۳ هم در ظاهر، به مراتب اسپرتی‌تر و جوان‌پسند تر از قبل جلوه می‌کند، و هم گزینه‌های جذابی پیش روی خریداران عمدتا جوان چینی می‌گذارد مثل همین رنگ “آبی ستاره‌ای” متمایز بدنه که مشابه نمونه عرضه شده در پالت رنگ‌های ماستنگ Mach-E است، یا “نارنجی داغ” که تقریبا می‌توان گفت نقطه مقابل رنگ آبی ستاره‌ای است.

در ضمن، از آنجایی که موتور ۳ سیلندر نسل قبل، حس خوبی به خریداران بالقوه ارائه نمی‌کرد، در نسل جدید از موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری در این سدان کامپکت فورد استفاده شده است. این موتور ۱۷۴ اسب‌بخاری با ۲۴۳ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل بوده، محرک محور جلو است. با این پیکربندی که البته در حالت بوست، بیشینه گشتاور آن بصورت لحظه‌ای به ۲۷۰ نیوتن‌متر نیز می‌رسد، فورد فوکوس سدان در ۷.۹ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد.

نمایشگر دیجیتال به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان، سیستم اطلاعات و سرگرمی SYNC+ با نمایشگر ۱۲.۳ اینچ ایستاده بر روی داشبورد، کروزکنترل، نویگیشن، صندلی‌های برقی جلو، تهویه اتوماتیک؛ سنسور نور و باران، همیار پارک اتوماتیک، ترمز پارک برقی، سیستم صوتی بنگ اند الافسن، ورود و استارت بدون کلید، آینه های برقی دارای گرمکن و امکاناتی از این دست لیست امکانات ایمنی و رفاهی را در مجهزترین تیپ تشکیل می‌دهند. نمونه‌ای که تمامی امکانات قابل عرضه را داشته باشد، در چین قیمت ۱۵۳ هزار و ۸۰۰ یوانی دارد که تقریبا معادل ۲۳ هزار دلار می‌شود. البته این، قیمت مجهزترین فورد فوکوس سدان ۲۰۲۳ در چین است و قیمت پایه این خودرو جمع‌وجور آمریکایی در چین، از ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ یوان (معادل ۱۶.۳۰۰ دلار) آغاز می‌شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟