با متوسط مصرف سوخت صدی ۶.۴ لیتر؛

تویوتا کرولا کراس هایبرید معرفی شد

برای دومین سال عرضه، تویوتا هم گزینه هایبرید به پیشرانه‌های قابل سفارش برای کرولا کراس اضافه کرده و هم کمی ماهیت اسپرتی‌تر به آن داده است.

چهارشنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
با متوسط مصرف سوخت صدی ۶.۴ لیتر؛ تویوتا کرولا کراس هایبرید معرفی شد

تویوتا برای مدل ۲۰۲۳ یک پیشرانه هایبرید به گزینه های قابل عرضه در کرولا کراس بازار آمریکای شمالی اضافه کرده. در مقایسه با موتور فعلی تویوتا کرولا کراس که از نوع ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی ۱۶۹ اسب‌بخاری است، پیشرانه هایبرید مد نظر از ترکیب یک موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی و دو موتور مولد برقی تشکیل یافته که روی هم رفته ۱۹۴ اسب‌بخار قدرت در اختیار این کراس‌اوور کامپکت قرار می‌دهند.

با متوسط مصرف سوخت صدی ۶.۴ لیتر؛ تویوتا کرولا کراس هایبرید معرفی شد

با این پیشرانه هایبرید که تنها بصورت AWD برای کرولا کراس قابل سفارش است، شتاب صفر تا صد به زیر ۸.۵ ثانیه (در مقایسه با حدودا ۱۰ ثانیه مدل عادی) رسیده. متوسط مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی نیز صدی ۶.۴ لیتر تخمین زده می‌شود که صدی ۱ تا ۱.۴ لیتر کمتر از مدل عادی (به ترتیب AWD و FWD) است.

با این حال اما در مقایسه با تویوتا کرولا هایبرید سدان FWD که متوسط مصرف سوختش در سیکل ترکیبی، صدی ۴.۵ لیتر اعلام شده، کماکان خودرو هایبرید پرمصرفی به حساب می‌آید.

با متوسط مصرف سوخت صدی ۶.۴ لیتر؛ تویوتا کرولا کراس هایبرید معرفی شد

تویوتا برای مدل ۲۰۲۳ کرولا کراس، در کنار ارائه پیشرانه هایبرید، تغییرات دیگری نیز در نظر گرفته. برای مثال تیپ های تجهیزاتی جدید S به همراه SE و XSE به عنوان آلترناتیوهای اسپرتی‌تر برای تیپ‌های فعلی L (پایه)، LE و XLE به جمع مدل های Toyota Corolla Cross اضافه شده اند.

این تیپ‌های تجهیزاتی دارای فنربندی اسپرتی‌تر و یک سری جزئیات ظاهری متفاوت در نمای جلو و عقب هستند. در کنار اینها، تیپ های SE و XSE به اهرم های تعویض دنده پشت فرمان مجهز بوده، با بدنه دو رنگ (به همراه سقف و ستون های سیاه) و پوشش داخلی دو رنگ سیاه-آبی عرضه می‌شوند.

با متوسط مصرف سوخت صدی ۶.۴ لیتر؛ تویوتا کرولا کراس هایبرید معرفی شد

همچنین باید به اضافه شدن هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عبوری از پشت خودرو در هنگام دنده عقب به لیست امکانات استاندارد و قابلیت اتصال و انتقال بدون سیم صفحه گوشی همراه به نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی اشاره کنیم.

هنوز اطلاعاتی از قیمت‌گذاری تویوتا کرولا کراس هایبرید ارائه نشده اما شروع قیمت این خودرو در مدل بنزینی از ۲۲.۴۴۵ دلار است.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟