این همزاد پژو ۲۰۶ برای دلبری از چینی‌ها آمده بود

سیتروئن C2 بازار چین، خودرویی است که تقریبا ۱۶ سال پیش با هدف تداوم سهم گرفتن های این خودروساز فرانسوی از بازار رو به رشد چین معرفی شد.

جمعه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
سیتروئن C2 کراس بازار چین برپایه پژو 206

آیا می‌دانستید سال ۲۰۰۶ تولید خودرویی در چین آغاز شد که اتاق پژو ۲۰۶ را داشت اما با چهره و نشان سیتروئن؟ این خودرو که سیتروئن C2 نام داشت و مختص بازار چین بود، در کارخانه دانگ‌فنگ-پژوسیتروئن واقع در شهر ووهان چین به تولید رسید. سیتروئن C2 زمانی در چین عرضه شد که پژو ۲۰۶ نیز در این کشور تولید و عرضه می‌شد اما با استقبال آنچنانی مواجه نشده بود. و این در حالی است که پژوسیتروئن امیدوار بود بتواند سالانه تا ۴۰ هزار سیتروئن C2 در چین به فروش برساند. این را هم مد نظر داشته باشید که در آن روزها، سیتروئن عبور فروش محصولات خود در چین از مرز ۶۰۰ هزار دستگاه بین سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ را جشن می‌گرفت.

همانطور که اشاره شد، اتاق و تناسبات کلی، و همچنین بسیاری از جزئیات ظاهری و داخلی سیتروئن C2 بازار چین تفاوتی با پژو ۲۰۶ نداشت. اما چهره آن، و همچنین طراحی چراغ ها و سپر عقب آن با الگوی محصولات آن روزهای سیتروئن طراحی شده بود و همین، حداقل برای ما ایرانی‌ها، ظاهر آن را عجیب و جالب می‌کند. این هاچبک چینی سیتروئن بسته به سطح تجهیزات و نوع پیشرانه، وزنی بین ۱۰۴۰ تا ۱۱۰۰ کیلوگرم داشت. در بخش پیشرانه نیز همچون پژو ۲۰۶، با دو گزینه ۱.۴ لیتری بنزینی ۷۶ اسب‌بخاری و ۱.۶ لیتری بنزینی ۱۰۶ اسب‌بخاری عرضه شد.

از جمله امکاناتی که سیتروئن در قالب C2 بازار چین به مشتریان ارائه می‌کرد باید به مواردی نظیر ABS+EBD، ایربگ راننده و سرنشین جلو، فرمان برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، شیشه بالابر های برقی، پخش رادیو و CD، آینه بغل های برقی، تریم آلومینیومی داخل خودرو و سانروف در مجهزترین سطح تجهیزاتی یعنی تریم EX اشاره کرد. در ادامه می‌توانید به تماشای گالری کاملی از تصاویر این خودرو در مدل های عادی و کراس بنشینید. در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از تازه‌های جهان خودرو، پیگیری اخبار و سوژه‌های خودرویی روز ایران و جهان، و همچنین اطلاع از تازه‌ترین شرایط فروش خودروسازان داخلی حتما اینستاگرام فارسی‌کار را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟