کیا کارنز جدید با ژستی شبیه به یک کراس‌اوور آمده!

کیا موتورز در کارنز جدید، دیگر اتاق مینی‌ون ها را کنار گذاشته و درعوض، ماهیت جادار و کاربردی این کلاس را با ژست تنومند کراس‌اوورها ترکیب کرده.

جمعه - ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
معرفی کیا کارنز جدید

کارنز، نامی که اولین بار سال ۱۹۹۹ به جمع تولیدات کیا موتورز اضافه شد، با یک تغییر بنیادین در هویت و کاراکتر خود به نسل چهارم پا می‌گذارد. نسل جدید کیا کارنز که امروز بصورت رسمی در هند رونمایی شد، دیگر یک مینی‌ون کوچک نیست و به تعبیر کیا، به یک “Recreational Vehicle یا به زبان خودمان، خودرو تفریحی” تغییر ماهیت داده. ساده تر بخواهیم بگوییم، کیا کارنز جدید ترکیب جادار بودن مینی‌ون ها با ژست پرهیبت تر و جذاب‌تر کراس‌اوور هاست؛ ترکیبی که قطعا استقبال بسیار گرم بازار را برای تازه‌ترین ساخته KIA به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری فارسی‌کار، نسل جدید KIA Carens برپایه پلتفرم مشترک با سلتوس توسعه یافته اما ژست مدرن و اسپرتی آن، هم در نمای جلو و هم در نمای عقب، مشخصا با الهام از نسل جدید کیا اسپورتیج طراحی شده است. ابعاد آن نیز در مقایسه با نسل قبل کمی بزرگتر شده و به ۴۵۴۰×۱۸۰۰×۱۷۰۰ میلیمتر رسیده که در کنار طراحی داخلی هوشمندانه تر، می‌تواند به معنی فضای بیشتر برای سرنشینان باشد. این مورد مخصوصا با توجه به خط سقف تقریبا افقی که باعث می‌شود فضای سر کافی برای سرنشینان عقب نیز وجود داشته باشد، بسیار جلب نظر می‌کند.

و بد نیست بدانید با وجود ابعادی که کارنز جدید را در رده خودرو های جمع‌وجور قرار می‌دهد، کیا امکان سفارش آن بصورت سه ردیف سرنشین (۶ یا ۷ نفره) را فراهم آورده که مخصوصا در بازار های رو به توسعه و پرجمعیتی نظیر هند می‌تواند فاکتور تاثیرگذار در جذب مشتری به حساب بیاید. این مهم به لطف فاصله بسیار مناسب بین دو محور (۲.۷۸۰ میلیمتر) امکان‌پذیر شده. دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، کارنز جدید بیشترین فاصله بین دو محور را در مقایسه با رقبای هم‌رده خود دارد.

حال که بحث فضای داخلی است، بد نیست به طراحی بسیار مدرن آن نیز اشاره کنیم که به لطف تکنولوژی بالا و کیفیت خوب متریال استفاده شده در ساخت آن، بالارده‌تر از نسل سوم این خودرو خانوادگی کیا احساس می‌شود. برای مثال، راننده پیش روی خود یک غربیلک فرمان D-شکل را می‌بینید که پشت آن، به جای نشانگرهای مرسوم، نمایشگر دیجیتال قرار گرفته. در مرکز داشبورد نیز بخش اعظمی از دکمه ها و کنترلگر های فیزیکی حذف شده اند و در عوض، کاربری ها توسط نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی کنترل می‌شوند. البته برای تنظیمات سیستم تهویه و دسترسی سریع‌تر به برخی کاربری‌ها، هنوز هم از ترکیب کنترلگرهای فیزیکی و سطوح حساس به لمس بهره گرفته شده البته با یک طراحی و چیدمان مدرن.

کیا کارنز جدید در فضای داخلی از نورپردازی محیطی یا همان مودلایتینگ قابل تنظیم در ۶۴ رنگ بهره می‌برد و سیستم تصفیه هوا برای آن در نظر گرفته شده. سیستم سرمایش و گرمایش صندلی‌ها، امکان به‌روز رسانی آنی نرم‌افزار ها و سیستم های خودرو بصورت اینترنتی، سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو، سانروف، نویگیشن، شش ایربگ، حالت های رانندگی قابل تنظیم و امکانات ایمنی فعالی نظیر کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری و همیار ترمز نیز مواردی هستند که بصورت استاندارد در قالب کیا کارنز ۲۰۲۲ ارائه می‌شوند. در لیست آپشن های قابل سفارش نیز می‌توان به سنسور های پراک جلو، سنسور باران و امکاناتی از این دست اشاره کرد.

در بازار هند، کارنز جدید با همان پیشرانه های سلتوس عرضه می‌شود. این یعنی موتور پایه، از نوع ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور است. یک موتور ۱.۴ توربو ۱۴۴ اسبی نیز برای آن در نظر گرفته شده که ۲۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. برای طرفداران پیشرانه های دیزل نیز امکان سفارش کارنز ۲۰۲۲ با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی دیزل در نظر گرفته شده که با ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. موتور پایه تنها به گیربکس ۶ سرعته اتومات قابل اتصال است اما برای موتور ۱.۴ توربو بنزینی، امکان سفارش گیربکس ۷ سرعته اتومات دوکلاچ نیز وجود دارد. برای موتور دیزل اما گیربکس اتومات شش سرعته دارای مبدل گشتاور در نظر گرفته شده.

نسل جدید کیا کیارنز با پیکربندی سه‌ردیف سرنشین طی ماه های آتی در هند عرضه خواهد شد و بعید نیست کیا برای حضور آن در دیگر بازار های بین‌المللی خود نیز برنامه داشته باشد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه های جهان خودرو، حتما اینستاگرام فارسی‌کار را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟