دسته ویدیو ها:
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
رقیب چینی ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس-بنز S-کلاس؛

پرچمدار جدید هونگچی با نام گویا آمد

تازه‌ترین هونگچی، سدان فول‌سایز لوکسی بنام گویا است که می‌خواهد آلترناتیو حکمرانان آلمانی این رده از خودروها، یعنی سری ۷ و S-کلاس باشد.

هونگچی که قدیمی ترین خودروساز چین است و به سازنده خودرو تشریافت برای اشراف و سران چینی شهرت دارد، امسال در موتورشو پکن از سدان فول سایز لوکسی بنام گویا رونمایی کرد قرار است تحت برند Hongqi Golden Sunflower در چین و دیگر بازار های هدف این خودروساز چینی عرضه شود. نام Guoya، با تلفظ گویا که برای این سدان لوکس چینی انتخاب شده، ترکیبی از واژه های چینی国 به معنی ملت و雅 به معنی شکوه. این پروژه پیش‌تر با نام L1 در دست توسعه بود و با آن، هونگچی می‌خواهد شانه به شانه خودروهایی نظیر ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس-بنز E کلاس در بازار سدان های فول‌سایز لوکس قد علم کند.

The All-New Hongqi Guoya Luxury Full-Size Sedan - سدان فول‌سایز لوکس هونگچی گویا

برند Golden Sunflower برندی است که هونگچی تحت آن، گران‌ترین و لوکس‌ترین تولیدات خود را عرضه خواهد کرد و پیرو همین تفکر، Hongqi Guoya را هم در ظاهر، کاملا متمایز از گستره فعلی تولیدات خود، طراحی کرده و هم در باطن، این سدان فول‌سایز لوکس را به بالاترین سطح ممکن امکانات ایمنی و رفاهی تجهیز کرده.

هونگچی گویا با طول بدنه ۵.۳۵۳ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۳.۲۶۰ میلیمتر سوار است و از این نظر، بسیار نزدیک است به امثال ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس-بنز S-کلاس. حتی از نظر تناسبات و فرم کلی اتاق، به خوبی می‌توان رد پای مرسدس-مایباخ S-کلاس را در طراحی آن دید؛ مخصوصا وقتی از نمای جانبی به آن نگاه کنید.

The All-New Hongqi Guoya Luxury Full-Size Sedan - سدان فول‌سایز لوکس هونگچی گویا

البته با این وجود، طراحان هونگچی نمای جلو و عقب گویا را به گونه ای طراحی کرده‌اند که سخت می‌شود در نگاه اول، به این نزدیک فرم کلی اتاق به مرسدس-مایباخ S-کلاس پی بُرد.

این خودرو کماکان هویت بصری خود را در نمای جلو، از یک جلوپنجره حجیم و بزرگ، با قاب‌بندی و نوارهای آبشاری کرومی می‌گیرد اما با این تفاوت که جلوپنجره، دیگر با چراغ های جلو در یک خط قرار ندارد و چراغ‌های تقریبا گرد، در موقعیتی عقب‌تر از جلوپنجره جانمایی شده اند تا حس و حال کلاسیک به طراحی نمای جلو بدهند. البته طرح تهاجمی سپر جلو، با دیلایت‌هایی که از تکرار پارامتریک طرح لوزی شکل گرفته، کاملا در نقاطه مقابل این حس و حال کلاسیک است.

The All-New Hongqi Guoya Luxury Full-Size Sedan - سدان فول‌سایز لوکس هونگچی گویا

همچنین باید به مجسمه بالدار و مخفی‌شونده ای که بالای جلوپنجره جانمایی شده و کاملا برگرفته از نشان رح خلسه رولزرویس و B بالدار بنتلی است، اشاره کنیم که به زیبایی می‌تواند در دل جلوپنجره، مخفی شود. Hongqi Guoya سوار بر ۱۹ یا ۲۰ اینچی که طرح به اصطلاح توربینی دارند، عرضه می‌شود و در نمای جانبی آن، طرح دو رنگ بدنه و قاب‌بندی کرومی شیشه های جانبی است که در کنار رینگ‌های کرومی بزرگ، جلب نظر می‌کند. نمای عقب نیز در مقایسه با طراحی نمای جلو، همچون نمای جانبی، شکل و فرم ساده‌تری دارد.

مدرنتیته توام با حس و حال کلاسیکی که در نمای جلو هونگچی گویا وجود دارد را در فضای داخلی و طراحی مجموعه فرمان و داشبورد آن نیز شاهد هستیم، به ویژه فرمان که با باریکه کرومی مرکز خود، بسیار شبیه به خودروهای لوکس کلاسیک جلوه می‌کند.

The All-New Hongqi Guoya Luxury Full-Size Sedan - سدان فول‌سایز لوکس هونگچی گویا

در فضای داخلی، همانطور که از یک سدان فول‌سایز لوکس انتظار می‌رود، به هر جا که نگاه کنید، ترکیبی چشم‌نواز از چرم و چوب و تزئینات طرح فلز را می‌بینید، و البته، ساعت آنالوگی را که بالای داشبورد جانمایی شده، نباید از قلم بیاندازیم. یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد جانمایی شده که ردیفی از کلیدهای کنترلی را زیر خود دارد. پُشت‌آمپر ها نیز تمام-دیجیتال است، با گرافیکی مدرن و جذاب.

در کنار مواردی که اشاره شد، باید به نشان گل آفتاب‌گردان با حاشیه سرخ رنگ در مرکز غربیلک فرمان نیز اشاره کنیم که نشان نمادین هونگچی است، همچنین به خط سرخ رنگ مرکز محفظه بار کنسول میانی که یادآور خودروهای هونگچی است.

The All-New Hongqi Guoya Luxury Full-Size Sedan - سدان فول‌سایز لوکس هونگچی گویا

صندلی‌های دارای سیستم گرمایش، سرمایش و ماساژور با تنظیم برقی در جهات مختلف، تهویه اتوماتیک چند نقطه ای با کنترل مجزا برای سرنشینان عقب و سیستم تصفیه هوای هوشمند، کنترل ادوات داخلی با تشخیص فرامین صوتی، تشخیص چهره و تشخیص فرامین اشاره‌ای، نورپردازی هوشمند فضای داخلی، سانروف پانورامیک و گستره ای از سیستم های ایمنی و همیار رانندگی نیز از مواردی هستند که هونگچی در لیست امکانات ایمنی و رفاهی سدان فول سایز لوکس گویا گنجانده.

برای پیشراته این محصول، دو گزینه در نظر گرفته شده که هر دو، پلاگین-هایبرید هستند، اما بخش بنزینی پیشرانه، در یکی از موتور ۳.۰ لیتری توربو تشکیل یافته و در دیگری، از موتور ۴.۰ لیتری توربو. هر دو نیز متصل به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هستند. جزئیات بیشتری از پیشرانه ها ارائه نشده اما می‌دانیم اولی، ۳۹۰ اسب‌بخار قدرت دارد و دومی، ۴۸۲ اسب‌بخار.

The All-New Hongqi Guoya Luxury Full-Size Sedan - سدان فول‌سایز لوکس هونگچی گویا
5 از 2 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • سام | 19 اردیبهشت 1403 - 08:36

    چیزی که ما از چینی ها سراغ داریم یه اش شله قلمکار هزار اشپز هستش -که هرکی هرچی دید میریزه توش

    حالا این ماشین جدیدشون که بهتره بگیم “رولزباخ “ که البته ؛ حاصل رشادت‌های زیاد سوپر دزدان چینی از فناوری های اروپایای بیچارست
    همینکه با جنگنده اف۳۵ امریکا یا بمبفکن ب۲ … قاتی نکردن باز جای شکر داره

    • ناشناس | 19 اردیبهشت 1403 - 08:37

      مممم بلی همینه

  • ناشناس | 20 اردیبهشت 1403 - 21:19

    این چینیا ماشین که هیچ، تا چند وقت دیگه منم میسازن :/