رکورد ترانزیت کالا از مسیر ایران، جابجا شد

طبق اعلام گمرک ایران، با عبور یک میلیون و ۱۵۳ هزار تن کالای خارجی از مسیر ایران در آبان، رکورد تازه برای ترانزیت ماهانه کالا از کشورمان ثبت شد.

سه شنبه - ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
رکورد جدید برای تزانزیت کالا از ایران

میزان کالاهای عبوری خارجی از مسیر کشورمان در هشت ماه نخست امسال، هشت میلیون و ۱۰۱ هزار تن اعلام شد. از این عدد ترانزیت کالا از ایران، یک میلیون و ۱۵۳ هزار تن در آبان ماه اتفاق افتاده است که رکوردی تازه در سه سال گذشته برای ترانزیت عبوری از کشور در یک ماه را به حساب می‌آید. برای مقایسه هم که شده، بد نیست بدانید ترانزیت خارجی در سال ۹۹ و ۹۸ هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن در هر سال بوده که ترانزیت خارجی در هشت ماه امسال آماری بیشتر از ۱۲ ماه هر یک از سال های نام برده بوده است.

ببه گزارش فارسی‌کار و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران – ایسنا، سخنگوی گمرک ضمن اشاره به این موضوع، یادآور شد که خوشبختانه در سه ماه اخیر رکوردهای خوبی در سه رویه گمرکی در تجارت خارجی ثبت شده است؛ در ترخیص کالا در شهریور ماه با ترخیص ۵.۳ میلیون تن، رکورد واردات جابجا شد، در مهرماه با صادرات پنج میلیارد و ۲۹۸میلیون دلار رکورد صادرات شکسته شد و در آبان ماه با عبور یک میلیون و ۱۵۳ هزار تن کالای خارجی از کشور رکورد ترانزیت جابجا شد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه‌‌‌های دنیای خودرو‌‌‌های تجاری و کار و اخبار مرتبط با این حوزه در کشورمان، حتما اینستاگرام فارسی‌تراک را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟