نسخه شهری Tank 300؛ یک SUV توانمند برای شهر و جاده

گریت وال موتورز با هدف ارائه یک آلترناتیو شیک و مجهز برای خریداران Tank 300، نسخه شهری این شاسی‌بلند جمع و جور اما پرهیبت چینی را معرفی کرده.

شنبه - ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
نسخه شهری تانک 300 معرفی شد

تقریبا یک سال پیش بود که گریت وال موتورز از یک شاسی بلند جمع و جور شهری با تناسباتی زمخت و جعبه ای بنام تانک ۳۰۰ رونمایی کرد. این خودرو جدید ابتدا قرار بود تحت برند شاسی بلند های لوکس گریت وال موتورز یعنی WEY به بازار عرضه شود. اما در یک رویکرد جدید برندینگ، گریت وال موتورز تصمیم به تبدیل تانک به یک برند مجزا گرفته و اولین محصول این برند نیز تانک ۳۰۰ است. این خودرو پیش‌تر در مدل آفرود به بازار چین عرضه شده بود و حال عرضه آن در مدل شهری آغاز شده. مدل شهری Tank 300 در سه تریم مجزا با نام های جالب “می‌توانم ببینم”، “خیلی شیک” و “باید داشته باشید” عرضه می‌شود که به ترتیب ۲۰۰، ۲۲۰ و ۲۳۰ هزار یوان قیمت گذاری شده اند.

کمی متفاوت از مدل آفرود

برخلاف مدل آفرود، در مدل شهری تانک ۳۰۰ بیشتر تمرکز بر ترکیب ژست قدرتی تانک ۳۰۰ با یک ماهیت شیک و جذاب بوده و همین باعث شده کمی گران‌تر از نسخه آفرود باشد. جامعه هدف آن نیز خریداران جوان تری هستند که به مُد روز بیشتر اهمیت می‌دهند. نسخه شهری Tank 300 در مقایسه با نسخه آفرود، از طرح مه شکن، رینگ ها و جلوپنجره اختصاصی بهره می‌برد و دارای گلگیر های همرنگ بدنه و پارکابی برقی است. و با این نسخه، دو رنگ دیگر نیز به ۵ رنگ موجود برای بدنه اضافه شده که یکی صورتی است و دیگری سبز چمنی. در کنار این موارد، قاب دوربین دنده عقب و دستگیره درب ها همرنگ بدنه هستند و ستون وسط که در نسخه آفرود، همرنگ بدنه بود، در نسخه شهری به رنگ سیاه است.

تانک ۳۰۰ به لطف ابعاد مشابه با یک کراس‌اوور کامپکت، مانورپذیری خوبی در شهر دارد. اما طراحی برگرفته از SUV های اصیل باعث شده تا در آفرود نیز حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد. برای مثال بد نیست بدانید زاویه صعود و فرود در این خودرو به ترتیب ۳۳ و ۳۴ درجه است. زاویه شکست نیز ۲۳.۱ درجه بوده که روی هم رفته در مسیر های ناهموار برتری حرکتی ویژه ای به تانک ۳۰۰ می‌دهند. ارتفاع کف تانک ۳۰۰ از مسیر ۲۲۴ میلیمتر بوده می‌تواند و حداکثر عُمق عبور از آب نیز در آن، ۷۰۰ میلیمتر اعلام شده است.

ماهیت لوکس و مجهز Tank 300 شهری!

در فضای داخلی، نسخه شهری تانک ۳۰۰ تفاوت چندانی با مدل آفرود ندارد. در واقع تاکید بیشتر بر بازی با متریال و رنگ ها بوده و رسیدن به ماهیت تکنولوژی-محور تر و لوکس تر. و این یعنی تغییری در موقعیت نشیمن که دید و اعتماد به نفس بسیار خوبی به راننده می‌دهد، اعمال نشده. نسخه شهری تانک ۳۰۰ دارای سیستم تشخیص چهره راننده بوده که آن را قادر می‌سازد بصورت اتوماتیک تنظیمات داخلی و ویژگی های حرکتی خودرو را با توجه به علایق راننده تنظیم کند. در ضمن، پوشش چرم ناپا برای صندلی ها در نظر گرفته شده در برای سرنشینان جلو مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش نیز هستند.

تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت همراه با تنظیم ۴ حرکته گودی کمر و ماساژور، یک سیستم صوتی پریمیوم، گرمکن غربیلک فرمان، ترکیب دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچ در قالب یک پانل شیشه ای به ظاهر یکپارچه و تهویه اتوماتیک از دیگر امکانات قابل ذکر تانک ۳۰۰ در نسخه شهری هستند. در ضمن، به لطف عایق سازی بهینه در بخش های مورد نیاز و همچنین استفاده از تایرهای اصطکاک پایین میشلن، صدا و لرزش نفوذی به کابین نیز به شکل چشمگیری کاهش یافته. به اینها سیستم تصفیه هوای کابین که از حسگر کیفیت هوا، سنسور PM2.5، فیلتر N95 و یونیزاسیون منفی تشکیل یافته را نیز اضافه کنید.

در نسخه شهری، سیستم نیمه خودران Tank 300 به L2+ ارتقاء یافته که به لطف بهره‌مندی از بیش از ۳۰ سیستم همیار راننده امکان پذیر بوده. از جمله این سیستم ها باید به همیار رانندگی در بزرگراه با قابلیت دنبال کردن خودرو مقابل، تغییر لاین اتوماتیک و قابلیت کاهش و افزایش سرعت بدون نیاز به کنترل توسط راننده اشاره کرد. هشدار ترافیک عبوری از پُشت خودرو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک، تشخیص خواب‌آلودگی راننده، هشدار نقاط کور راننده، هشدار احتمال تصادف از روبرو و ترمز اضطراری اتوماتیک نیز از دیگر امکانات ایمنی فعال تانک ۳۰۰ در نسخه شهری هستند.

قوای محرکه نسخه شهری Tank 300

شاید به واسطه استفاده از کُد ۳۰۰ در نام تانک ۳۰۰ انتظار بهره‌مندی آن از یک موتور ۳.۰ لیتری را داشته باشید اما اینطور نیست. تانک ۳۰۰ از یک پیکربندی پیشرانه عادی تر که از موتور ۲.۰ لیتری توربو و گیربکس ۸ سرعته اتومات تشکیل یافته، بهره می‌برد. این پیکربندی ۲۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه تولید می‌کند و از مسیر یک سیستم AWD هوشمند، محرک چهار چرخ است. این یعنی خبری از پیکربندی 4WD مدل آفرود و قفل دیفرانسیل الکترونیک محور های جلو و عقب در آن نیست. البته کماکان از شاسی آفرود جدا از بدنه بهره می‌برد که برای سواری های خارج از جاده یک مزیت مهم به حساب می‌آید. در ضمن، از سیستم تنظیم حالت رانندگی چهار فصل با ۷ حالت، همیار پیچیدن در فضا های تنگ، حالت خزیدن و دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیک نیز بهره می‌برد که روی هم رفته توان آفرود بالای آن تضمین می‌کنند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟