نسل جدید لکسوس GX، همزاد لوکس تویوتا پرادو

لکسوس GX جدید هم از نظر ظاهری و ساختاری تغییرات گسترده داشته، و هم از نظر فنی به مراتب بهینه‌تر و قدرتمندتر از نسلی است که جانشینش می‌شود.

جمعه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
نسل جدید شاسی بلند آفرود لکسوس GX

لکسوس بصورت رسمی از نسل جدید GX که یک SUV میدسایز برپایه ساختار و پلتفرم مشترک با تویوتا پرادو است، رونمایی کرد. در نسل جدید، لکسوس جی‌ایکس از نظر ظاهری، کاملا دگرگون شده و با یک استایل مدرن، و البته، خشن و آفرودی، به‌روز شده است. همسو با این ظاهر خشن و آفرودی‌تر از قبل، دو تیپ اختصاصی آفرود نیز برپایه آن ارائه خواهد شد که Overtrail و Overtrail+ نام دارند.

نسل جدید شاسی بلند آفرود لکسوس GX

مشخصه بارز تیپ‌های Overtrail نسل جدید لکسوس جی‌ایکس، همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، طرح دو رنگ بدنه با سقف و ستون‌های وسط تیره بوده، به لطف جزئیات پلاستیکی بیشتر در قسمت‌های زیر بدنه، زیرسپری‌های آلومینیومی و رینگ‌های ۱۸ اینچ پوشش یافته با تایرهای 33 اینچ All-Terrain، ظاهر پرهیبت‌تری به نسبت تیپ‌های شهری لکسوس جی‌ایکس جدید دارند.

نسل جدید شاسی بلند آفرود لکسوس GX

لکسوس جی‌ایکس جدید بصورت سه‌ردیف سرنشین به بازار عرضه خواهد شد و همانطور که از یک لکسوس انتظار می‌رود، فضای داخلی آن به شکلی مدرنی، لوکس و خوش‌ساخت جلوه می‌کند. در این فضا، یک نمایشگر بزرگ ۱۴ اینچ که بصورت بی‌سیم با گوشی‌های اندرویدی یا iOS قابل اتصال است، خودنمایی می‌کند و نمایشگری که در گودی پشت غربیلک فرمان جانمایی شده. بین این دو نمایشگر، یک دکمه استارت تعبیه شده که فشردن آن، موتور V6 توئین‌توربو ۳.۴ لیتری جی‌ایکس جدید را از خواب، بیدار می‌کند.

نسل جدید شاسی بلند آفرود لکسوس GX

این موتور ۳۴۹ اسب‌بخاری با توان تولید ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشنه، به ترتیب ۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۶ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر به نسبت موتور V8 نسل قبل لکسوس GX در اختیار دارد و گیربکس متصل به آن نیز از نوع ۱۰ سرعته اتوماتیک است. این پیکربندی پرقدرت، در کنار توان عملکردی بالایی که به لکسوس GX جدید می‌دهد، یدک‌کشی تریلرهایی با وزن حداکثر ۳.۶۳۰ کیلوگرم را نیز امکان‌پذیر می‌سازد.

نسل جدید شاسی بلند آفرود لکسوس GX

برای این خودرو سیستم 4WD دائمی همراه با دیفرانسیل لغزش محدود میانی Torsen در نظر گرفته شده و جعبه‌دنده کمکی نیز به نسبت نسل قبل لکسوس GX عملکرد بهینه‌تری دارد به این معنی که حال، سریع‌تر بین 4H و 4L تغییر حالت می‌دهد.

لکسوس هنوز در مورد قیمت‌گذاری نسل جدید GX اطلاعاتی ارائه نکرده اما قطعا شروع قیمت آن از عددی بالاتر به نسبت نسل فعلی که قیمت پایه ۶۰هزار دلاری دارد، خواهد بود. آغاز عرضه این خودرو در بازارهای هدف، برای اواخر سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 22 خرداد 1402 - 21:39

    چقدر بدریخت و بد ترکیبه