بنتلی باتور کانورتیبل با تیراژ محدود به ۱۶ دستگاه معرفی شد؛

پایان خوش موتور های W-12 فولکس واگن با یک بنتلی بسیار خاص

بنتلی باتور کانورتیبل که با تیراژ محدود ۱۶ دستگاه معرفی شده، یکی از آخرین خودروها با قلب تپنده W-12 گروه فولکس واگن به حساب می‌آید.

چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
بنتلی باتور کانورتیبل - Bentley Batur Convertible

سال ۲۰۲۲، بخش خودروهای سفارشی بنتلی، یعنی مولینر، کوپه ای با تیراژ محدود به تنها ۱۸ دستگاه برپایه بنتلی کانتیننتال GT معرفی کرد که باتور نام دارد و شروع قیمتش، از ۲.۱ میلیون دلار است، یعنی در حدود ۱۲۸ میلیارد تومان! حال برپایه همین گرندتورینگ خاص و اشرافی، مولینر یک نمونه کانورتیبل نیز با نام Batur Convertible معرفی کرده که فعلا اطلاعاتی از قیمت‌گذاری آن ارائه نشده، اما قطعا گران‌تر از باتور کوپه خواهد بود. تولیدش نیز محدود خواهد بود به تنها ۱۶ دستگاه.

بنتلی باتور کانورتیبل - Bentley Batur Convertible

همانطور که باتور، برپایه کانتینتال GT توسعه یافته، البته با یک طراحی اختصاصی و کابین اختصاصی‌تر، باتور کانورتیبل نیز دارای ساختار مشترک با کانتیننتال GT کانورتیبل است. اما اینجا یک تفاوت بزرگ وجود دارد، و آن هم این است که Batur Convertible با توجه به طراحی و ساختاری که برای قسمت انتهایی کابینش در نظر گرفته شده، بیشتر یک اسپیدستر است تا یک کانورتیبل کلاسیک.

بنتلی باتور کانورتیبل - Bentley Batur Convertible

محرک بنتلی باتور کانورتیبل، یک موتور W-12 توئین‌توربو ۶.۰ لیتری است که ۷۴۰ اسب‌بخار قدرت دارد و به گیربکس ۸ سرعته اتومات دو کلاچ متصل است. طنین این نیروگاه از سیستم اگزوز آکراپوویکی که از تیتانیوم ساخته شده و سراگزوز های ساخته شده به روش پرینت ۳ بعدی دارد، واقعا شنیدنی خواهد بود، مخصوصا اگر بدانید این بنتلی خاص، یکی از آخرین خودروهایی است که با پیشرانه W-12 معروف گروه فولکس‌واگن به بازار می‌آید.

بنتلی باتور کانورتیبل - Bentley Batur Convertible

در مورد امکانات و فضای داخلی، توضیح ندهیم، سنگین تر هستیم چراکه خریداران خاص بنتلی باتور کانورتیبل احتمالا تک تک اجزای داخل کابین را بصورت اختصاصی و با سلیقه خود، سفارش خواهند داد. اما به سقف پارچه ای آن می‌توانیم اشاره کنیم، به این که در تنها ۱۹ ثانیه قابلیت باز و یا بسته شدن را داشته، در سرعت های کمتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت، در حالت حرکت نیز می‌توان آن را باز کرد، یا بست.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟