موتورسیکلت ۲۵هزار دلاری ب‌ام‌و با موتور شش سیلندر

با ۲۵هزار دلار که حدود قیمت پایه جدیدترین نسل تویوتا کمری است، می‌توان BMW K1600 GT را خرید؛ موتورسیکلت سفری لوکسی که موتور ۱۶۰ اسب‌بخاری دارد.

سه شنبه - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
موتورسیکلت ۲۵هزار دلاری ب‌ام‌و با موتور شش سیلندر

ب‌ام‌و کماکان موتور شش سیلندر تنفس طبیعی تولید می‌کند؛ البته این موتور، فقط بر روی K1600 GT که یک موتورسیکلت سفری و لوکس از تولیدات BMW Motorrad است، استفاده می‌شود. ب‌ام‌و K1600 جی‌تی از این موتور خطی ۲۴ سوپاپ ۱.۶۴۹ سی‌سی، ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاوری معادل ۱۸۰ نیوتن‌متر می‌گیرد که برای یک موتورسیکلت ۳۵۵ کیلوگرمی، اعداد قابل‌احترامی به حساب می‌آیند. مکانیزم انتقال قدرت این موتور شش سیلندر به چرخ عقب نیز از نوع شش سرعته دستی است.

موتورسیکلت ۲۵هزار دلاری ب‌ام‌و با موتور شش سیلندر

با این پیکربندی، BMW K1600 GT می‌تواند در کمتر از ۳.۵ ثانیه، از حالت سکون به تندی یکصد کیلومتر در ساعت دست یابد. شتاب ۴۰۰ متر این موتورسیکلت سفری لوکس، ۱۱.۲ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۱ کیلومتر در ساعت می‌باشد. با این ویژگی‌های عملکردی و نوع پیشرانه، تعجب نخواهید کرد اگر بدانید متوسط مصرف سوخت ترکیبی BMW K1600 GT در دنیای واقعیت به حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نیز می‌رسد. البته آنچه که در K1600 GT، مهمتر از اینها می‌تواند باشد، سطح امکانات و راحتی بی‌بدیلی است که در مسافرت های طولانی‌مدت با آن تجربه خواهید کرد.

موتورسیکلت ۲۵هزار دلاری ب‌ام‌و با موتور شش سیلندر

این موتورسیکلت سفری لوکس ب‌ام‌و دارای امکاناتی نظیر دنده عقب برقی، ترمز های ضدقفل، کنترل هرزگردی، گرمکن زین و اهرم‌های فرمان، شیشه بادگیر برقی جلو (با قابلیت تنظیم ارتفاع) و چراغ جلو LED تطبیق‌پذیر است. سیستم صوتی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به هدفون‌های داخل کلاه ایمنی، باکس‌های خورجینی قفل‌دار با قابلیت جدا شدن و حمل، مولتی‌مدیا رنگی، سیستم سواری بدون کلید، کروز کنترل و … نیز از جمله امکاناتی هستند که ب‌ام‌و موتوراد در قالب K1600 GT به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

موتورسیکلت ۲۵هزار دلاری ب‌ام‌و با موتور شش سیلندر

با این سطح امکانات، و همچنین پیشرانه و قوای محرکه، انتظار نداشته باشید K1600 GT، موتورسیکلت ارزانی باشد. برعکس، قیمت این ب‌ام‌و سفری لوکس سوار بر دو چرخ، نزدیک به ۲۵ هزار دلار است یعنی قیمتی نزدیک به مدل پایه جدیدترین نسل تویوتا کمری!

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟