فورس سیتی‌لاین؛ یک شاسی‌بلند ۱۰ نفره، ساخت هند!

فورس سیتی‌لاین یک SUV چهار ردیف سرنشین هندی با ظرفیت ۱۰ نفر است که ظاهری شبیه به G کلاس های قدیمی بنز دارد و قیمتی در محدوده ۱۸هزار دلار.

دوشنبه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
شاسی بلند هندی ۱۰ نفره فورس سیتی‌لاین ۲۰۲۳

سال‌هاست که خانواده‌های پرجمعیت به SUV ها و کراس‌اوور های سه ردیف سرنشین به عنوان گزینه‌ای مناسب برای خودرو خانواده نگاه می‌کنند. اما صحبت از کشور پرجمعیتی همچون هند که باشد، حتی خودرو سه ردیف سرنشین هم می‌تواند برای یک خانواده پرجمعیت، کم باشد! اینجاست که پای خانواده ای از SUV های فول‌سایز چهار ردیف سرنشین یک خودروساز هندی بنام Force Motors به میان می‌آید. این خودروساز هندی در حال حاضر سه خودرو با نام های ترکس توفان، ترکس کروزر و سیتی‌لاین در هند عرضه می‌کند که SUV های چهار ردیف سرنشین با اتاق و ساختاری متعلق به دهه ۱۹۹۰ میلادی هستند. لوکس‌ترین این سه‌گانه شاسی‌‎بلند های هندی چهار ردیف سرنشین، نمونه ۱۰ نفره Force Citiline است که تصاویر آن را در این نوشتار مشاهده می‌کنید.

شاسی بلند هندی ۱۰ نفره فورس سیتی‌لاین ۲۰۲۳

فورس سیتی‌لاین با طول بدنه ۵.۱۲۰ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۳.۰۵۰ میلیمتر سوار است و با پیکربندی صندلی‌های ۳+۲+۳+۲ نفره عرضه می‌شود. این پیکربندی، شاید کار یک ون مسافری یا مینی‌بوس کوچک را برای  جابجایی سرنشین، انجام دهد اما به واسطه چیدمان صندلی‌ها، دیگر خبری از فضای بار در عقب خودرو نیست. جالب این است که دو عضو دیگر خانواده، یعنی Trax Toofan و Trax Cruiser ظرفیت حمل سرنشین بیشتری داشته، به ترتیب با چیدمان صندلی‌های ۱۱ و ۱۳ نفره عرضه می‌شوند! البته برای ورود و خروج این تعداد سرنشین، همچون SUV های عادی، تنها چهار درب با ابعاد استاندارد برای خودرو در نظر گرفته شده است و این یعنی حداقل برای دسترسی به ردیف چهارم، کار برای سرنشینان بسیار سخت خواهد بود.

2023 Force Citiline

فورس سیتیی‌لاین در هند قیمتی معادل ۱۸هزار و ۴۳۰ دلار دارد و این یعنی تمامی تمرکز سازنده، بر ایجاد فضای کافی برای جابجایی بیشترین تعداد ممکن سرنشین بوده، نه راحتی آنها در سواری. این را می‌توان در لیست بسیار محدود امکانات رفاهی فورس سیتی‌لاین دید. البته سیستم تهویه آن دارای دریچه های مجزا برای هر چهار ردیف است که می‌تواند تجربه سواری را کمی تلطیف کند.

شاسی بلند هندی ۱۰ نفره فورس سیتی‌لاین ۲۰۲۳

محرک فورس سیتی‌لاین و دو عضو دیگر خانواده SUV های چهار ردیف سرنشین فورس موتورز، یک موتور ۴ سیلندر ۲.۶ لیتری دیزل از تولیدات قدیمی مرسدس-بنز است. این موتور متصل به گیربکس پنج سرعته دستی تنها ۹۰ اسب‌بخار قدرت دارد اما بیشینه گشتاوری معادل ۲۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند که عدد پایینی برای این SUV اقتصادی نیست. شاسی نردبانی با فنربندی جفت جناغی در جلو و فنر تخت در عقب برای آن در نظر گرفته شده که می‌تواند به افزایش عمر خودرو در مسیرهای نه‌چندان مناسب شهری و خارج از شهر هند، کمک کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟