فروش چری آریزو۵ جی‌تی با موتور ۱.۵ توربو آغاز شد

تیپ جدیدی با موتور ضعیف‌تر ۱.۵لیتری توربو به خانواده چری آریزو۵ جی‌تی که برداشت اسپرتی‌تر از این سدان سالخورده چینی می‌باشد، اضافه شده است.

سه شنبه - ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۶
خودرو چینی جدید چری آریزو۵ جی‌تی

بنا به اعلام چری، از امروز (سه‌شنبه ۸ فروردین) فروش مدل جدیدی از خودرو آریزو۵ جی‌تی آغاز شده است. این مدل جدید از نمونه اسپرتی‌تر سدان سالخورده چری که اولین بار، اواخر تابستان سال گذشته با لیست امکانات ایمنی و رفاهی به مراتب کامل‌تر در مقایسه با آریزو۵ عادی و تغییرات چشمگیر در طراحی ظاهری و فضای داخلی معرفی شد، به جای موتور ۱.۶ توربو متصل به گیربکس هفت سرعته اتومات از ترکیب تکراری موتور ۱.۵ توربو متصل به گیربکس CVT بهره می‌برد.

خودرو چینی جدید چری آریزو۵ جی‌تی

محض یادآوری هم که شده، بد نیست بدانید چری آریزو5 جی‌تی از نظر ابعادی، با طول بدنه ۴.۷۱۰ میلیمتری و فاصله ۲.۶۷۰ میلیمتری ، تغییری در مقایسه با نمونه های عادی Arrizo5 نکرده و همان اتاق تقریبا هشت ساله را دارد. اما به لطف نمای جلو جدیدی که بطور مشخص با الگوبرداری از خودروهای لکسوس بازطراحی شده، و همچنین طراحی بازنگری شده نمای عقب با الگویی مشابه طراحی نمای عقب آریزو۵ پلاس (فونیکس آریزو۶ پرو مدیران‌خودرو)، حس و حال تازه و مهیجی دارد. ست رینگ‌های ۱۷ اینچ سیاه رنگ هم که با طرح 5پره دوبل، کلیپرهای ترمزی به رنگ نارنجی پشت خود دارند، به تقویت این هیجان بصری، کمک می‌کنند.

2023 Chery Arrizo5 GT

نمونه‌ای که سال گذشته رونمایی شد، دارای موتور ۱.۶ لیتری توربو سری کونپنگ است که با ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت، به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک از نوع دو کلاچ تَر (WDCT) متصل بوده، به ادعای چری صفر تا صد 6 ثانیه دارد. این پیشرانه حداقل روی کاغذ، بسیار متناسب با ظاهر اسپرتی و جذاب Chery Arrizo 5 GT است. اما برای آن دسته از افرادی که ظاهر متمایز آریزو5 جی‌تی را با پیشرانه‌ای معمولی‌تر می‌خواهند، از امروز موتور ۱.۵ لیتری توربو با گیربکس CVT نیز به لیست پیشرانه‌های قابل عرضه برای این خودرو اضافه شده است. این موتور ۱۵۴ اسب‌بخاری با توان تولید ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور، متصل به گیربکس CVT با شبیه‌ساز ۹ سرعته تعویض دنده بوده، گزینه‌ای اقتصادی‌تر در مقایسه با نمونه ۱.۶ توربو برای خریداران به حساب می‌آید.

خودرو چینی جدید چری آریزو۵ جی‌تی

لازم به ذکر است Chery Arrizo 5 GT در فضای داخلی نیز تغییرات چشمگیری در مقایسه با آریزو۵ های عادی به خود دیده که بارزترین آن، بهره‌مندی از چیدمان دوتایی نمایشگرهای به هم چسبیده بر روی داشبورد است. این خودرو به پد شارژ بی‌سیم گو‌شی های هوشمند و سیستم مدیریت هوای داخل کابین مجهز بوده، دارای سیستم دید ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دنده عقب، صندلی های برقی مجهز به گرمکن جلو، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، همیار حفظ خودرو در بین خطوط، تشخیص علایم جاده، هشدار خواب‌آلودگی راننده، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار نقاط کور راننده و هشدار انحراف از مسیر به همراه همیار حفظ خودرو در بین خطوط است.

خودرو چینی جدید چری آریزو۵ جی‌تی

ترکیب این امکانات ایمنی و سامانه‌های همیار با شش ایربگ و اتاق شکل گرفته از فولاد استحکام بالای Mpa ۱۳۰۰، چری آریزو۵ جی‌تی را قادر ساخته از پنج ستاره ایمنی از C-NCAP دریافت کند. در ضمن، باید به بهره‌مندی این سدان اقتصادی از سیستم نیمه خودران سطح L2+ اشاره کنیم. با تمام اینها، مجموع فروش خانواده آریزو۵ در سال ۲۰۲۲ به ۸۲هزار دستگاه هم در سطح جهانی نرسید، عددی که برای سال ۲۰۲۱، از ۱۰۵هزار دستگاه نیز عبور کرده. بخشی از این کاهش ۲۲درصدی فروش چری آریزو۵ در سال ۲۰۲۲ به دلیل تغییر ذائقه خریداران چینی به سمت خودروهای الکتریکی اقتصادی ارزیابی شده که مخصوصا در چین، طی سال‌های گذشته رُشد چشمگیری از نظر تعداد داشته‌اند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟