اولین محموله زوتی T300 وارداتی پارس خودرو به ایران رسید

زوتی T300، کراس‌اوور کوچک و بدقواره‌ای که پارس خودرو از برند کمتر شناخته شده Zotye برای واردات، و سپس مونتاژ انتخاب کرده، به گمرک رسید.

شنبه - ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
زوتی T300 وارداتی شرکت پارس خودرو

پارت اول زوتی T300 های وارداتی پارس‌خودرو که شامل ۳۰ دستگاه از این خودرو بدقواره و پا به سن گذاشته می‌شود، به کشور وارد شد؛ محصولی که قرار است در ابتدا، بصورت وارداتی و سپس بصورت مونتاژی توسط پارس‌خودرو در ایران عرضه شود. زوتی T300 بدون تعارف یکی از بدقواره‌ترین و همچنین، قدیمی‌ترین خودروهایی است که برای واردات انتخاب شده. و بدون تعارف، بعید است با حضورش، نه اتفاق مثبتی در بازار بیافتد و نه انتقال تکنولوژی صورت بگیرد؛ صرفا خودرویی که تاریخ مصرفش گذشته را از خط تولید شرکتی ورشکسته در چین، انتقال می‌دهیم به خط تولید خودروسازی که ماه‌هاست از قطعی شدن واگذاری اش به بخش خصوصی می‌شنویم.

زوتی T300 وارداتی شرکت پارس خودرو

این کراس‌اوور کوچک با موتورهای ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۱۲ اسبی و ۱.۵ لیتری توربو ۱۴۴ اسبی در چین عرضه شده که باید دید تصمیم پارس‌خودرو تنها برای عرضه نمونه مجهز به توربوشارژر با گیربکس CVT خواهد بود یا این که با ادامه روند عرضه و آماده‌سازی خطوط تولید برای مونتاژ، نمونه دنده‌ای هم به لیست زوتی T300 های مونتاژی اضافه خواهد شد. زوتی T300 با موتور ۱‌.۵ توربو که توان تولید ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد، در صورت اتصال به گیربکس CVT، صفر تا صد ۸.۵ ثانیه دارد و می‌تواند حداکثر تا ۲۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

زوتی T300 وارداتی شرکت پارس خودرو

در بخش امکانات، همه چیز به هدف‌گذاری عرضه توسط پارس‌خودرو و سایپا بستگی دارد اما می‌دانیم نمونه هایی با سطح تجهیزات متوسط برای واردات انتخاب شده یعنی در بهترین حالت می‌توان انتظار بهره‌مندی زوتی T300 های وارداتی بازار ایران از مولتی‌مدیای با نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، آینه‌های برقی، صندلی برقی راننده، استارت دکمه‌ای، دوربین دنده عقب، سنسورهای دنده عقب، کروزکنترل، سنسور نور، ESP، ترمز پارک برقی، ABS+EBD و کامپیوتر سفری را داشت.

زوتی T300 وارداتی شرکت پارس خودرو

رقبای زوتی T300 در بازار کشورمان، از نظر ابعادی، خودروهایی نظیر JAC S3 کرمان‌موتور، ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ پرو مدیران خودرو و چانگان CS35 پلاس های وارداتی سایپا می‌باشند اما با توجه به قیمت پایین‌تری که در بازار چین دارد، انتظار این است که در بازار کشورمان نیز با قیمت پایین‌تری نسبت به خودروهای ذکر شده، عرضه شود. شروع قیمت Zotye T300 در چین از ۴۵هزار و ۹۰۰ یوان است یعنی نزدیک به ۶.۷۰۰ دلار. قیمت مجهز ترین و گران‌ترین نمونه های آن نیز ۹۳هزار و ۸۰۰ یوان، معادل ۱۳.۷۰۰ دلار می‌باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟