موفاسا ادونچر؛ شیر چینی هیوندای

موفاسا ادونچر که امروز رونمایی شد، پیش‌نمایشی است اغراق شده از کراس‌اوور جدیدی که هیوندای قرار است با نام موفاسا در این کشور عرضه کند.

جمعه - ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
2023 Hyundai Mufasa Adventure Concept

هیوندای قرار است در موتورشو شانگهای ۲۰۲۳ از خودرو جدیدی برای بازار چین رونمایی کند که نامش، برگرفته از نام موفاسا، یکی از کاراکترهای اصلی کارتون فراموش‌نشدنی شیرشاه است. هیوندای موفاسا یک کراس‌اوور کامپکت است که به سبک خودروهای اختصاصی کیا و هیوندای برای بازار چین، از طراحی متمایز نسبت به نمونه‌های مشابه عرضه شده در بازارهای بین‌المللی بهره می‌برد. البته اینطور که از تناسبات کلی خودرو برمی‌آید، این طراحی متمایز، برپایه اتاق نسل قبل هیوندای توسان پیاده شده.

شاسی‌بلند آفرودی جدید هیوندای موفاسا ادونچر برای بازار چین

هیوندای قرار است موفاسا را با موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۸ اسب‌بخاری در چین عرضه کند. این موتور چهار سیلندر اگرچه برای خودرویی با وزن ۱۹۱۰ کیلوگرم، ضعیف به نظر می‌آید اما با توجه به ماهیت اقتصادی و طراحی بسیار جسورانه‌ای که برای هیوندای موفاسا در نظر گرفته شده، می‌توان از این مورد منفی، فاکتور گرفت.

شاسی‌بلند آفرودی جدید هیوندای موفاسا ادونچر برای بازار چین

اینها را گفتیم تا بپردازیم به کانسپت جدیدی که هیوندای امروز به عنوان پیش‌نمایش نمونه تولیدی موفاسا به نمایش عموم گذاشت. این نمونه نمایشی در مقایسه با نمونه تولیدی موفاسا دارای ژست آفرودی‌تری است که به لطف بهره‌مندی از یک کیت بدنه قدرتی‌تر و ترکیب آن با رینگ‌های ۱۸ اینچ پوشش یافته با تایرهای آفرود LT265/60R18، فنربندی آفرودی‌تر، ارتفاع سواری بالاتر و یک سری عناصر بصری دیگر، ایجاد شده.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟