تولید دیفندر به شیفت سوم رسید

جگوار لندروور برای پاسخگویی به سفارش های باز دیفندر تصمیم گرفته شیفت سوم تولید در کارخانه تولیدی این خودرو، واقع در اسلواکی را فعال کند.

شنبه - ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
لندروور دیفندر ۱۳۰ مدل ۲۰۲۳

در حال حاضر نزدیک به ۲۱۴هزار سفارش باز برای خودروهای گروه جگوار لندروور وجود دارد که از این تعداد، نزدیک به یک‌چهارم متعلق به خانواده لندروور دیفندر هستند. این خانواده در حال حاضر از چهار عضو ۹۰ (سه درب)، ۱۱۰ (پنج درب) و ۱۳۰ (پنج درب ۳ردیف سرنشین) تشکیل یافته و در کارخانه‌ای واقع در اسلواکی به تولید می‌رسد. جگوار لندروور برای پاسخگویی به این سفارشات باز قرار شده شیفت سوم تولید در این کارخانه را فعال کند. این SUV جان‌سخت که در نسل جدید، جذابیت امروزی و امکانات بیشتر را به فرمول موفق ساخت خود اضافه کرده، نزدیک به دو سال است که بطور پیاپی، پرفروش ترین خودرو جگوار لندروور (JLR) در گزارش های سه‌ماهه این شرکت لقب می‌گیرد.

لندروور دیفندر ۱۳۰ مدل ۲۰۲۳

این تقاضای بالا برای لندروور دیفندر در حالی به وجود آمده که JLR نیز همچون دیگر خودروسازان بزرگ دنیا، شدیدا با مشکل کمبود قطعات و مشکلات زنجیره تامین، دست و پنجه نرم می‌کند. و این، باعث شده تا اولویت تولید را بر محصولاتی قرار دهد که حاشیه سود بالاتری دارند. به همین دلیل هم هست که بر روند تولید در کارخانه واقع در اسلواکی، خدشه‌ای وارد نشده. دیسکاوری هم در همین کارخانه، در کنار دیفندر به تولید می‌رسد اما کلی‌فروشی این خودرو (فروش به نمایندگی‌ها) به شکل چشمگیری برای سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲ کاهش یافت و به تنها ۱.۹۲۴ دستگاه رسید.

لندروور دیفندر ۱۳۰ مدل ۲۰۲۳

درست است که دیفندر، محبوب تر از هر زمان دیگری نزد مشتریان است برخی معتقدند خانواده این لندروور، هنوز کامل نشده. دقیق تر بخواهیم بگوییم، جای خالی یک پیکاپ در این خانواده بسیار محسوس است. از زمان معرفی نسل جدید لندروور دیفندر در سال ۲۰۱۹، مُدام از این شنیده‌ایم که نمونه پیکاپ این خودرو آفرود نیز احتمالا عرضه خواهد شد اما فعلا که خبری نشده. این در حالی است که اصلی‌ترین رقیب دیفندر یعنی مرسدس-بنز G-کلاس به‌زودی اضافه شدن یک نمونه پیکاپ به خانواده خود را خواهد دید. البته گفته می‌شود که تا ۲۰۳۰ یک نمونه تمام-الکتریکی از Defender عرضه خواهد شد. در نسل آتی خودروهای لندروور دیسکاوری و رنج‌روور نیز قرار بر کنار گذاشتن پیشرانه های احتراق داخلی است. تا ۲۰۳۰ حداقل چهار خودرو الکتریکی توسط لندروور عرضه خواهد شد که اولین آنها قرار است سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

لندروور دیفندر ۱۳۰ مدل ۲۰۲۳

حال که بحث خودروهای الکتریکی به میان آمده، بد نیست بدانید بخش دیگر اتحاد جگوار لندروور، یعنی جگوار از ۲۰۲۵ به یک برند تمام-الکتریکی تبدیل خواهد شد. تصاویری که در این نوشتار مشاهده می‌کنید، مربوط به لندروور دیفندر ۱۳۰ است که نمونه ۵درب ۳ردیف سرنشین این SUV جان‌سخت می‌باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟