محبوبیت شاسی های باری سبک کیا و هیوندای

با وجود کاهش ۲.۵درصدی فروش خودروهای سواری هیوندای و کیا در کره‌جنوبی، شاسی های باری سبک این برندها (پورتر و بونگو) با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

شنبه - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۱
شاسی باری سبک هیوندای پورتر

فروش شاسی های باری سبکی نظیر کیا بونگو و هیوندای پورتر با وجود بحران مالی اخیر، افزایش خوبی در کره جنوبی داشته و همین، نشان می‌دهد بیزینس های کوچک و همینطور افراد، در چنین شرایطی به حمل بار برای گذران امورات روی می‌آورند. هیوندای موتور می‌گوید سال گذشته روی هم رفته ۱۵۷هزار و ۲۳۷دستگاه از شاسی باری ۱.۲ تُن هیوندای پورتر و کیا بونگو را در کره جنوبی به فروش رسانده که نشان دهنده رُشد فروش ۳.۵درصدی به نسبت ۲۰۲۱ است. این عدد، بیشترین عدد افزایش فروش این خودروها در ۵ سال اخیر بوده است.

شاسی باری سبک هیوندای پورتر

این افزایش استقبال از شاسی های باری سبک هیوندای و کیا در کره جنوبی در حالی اتفاق می‌افتد که در سال ۲۰۲۲، مجموع فروش خودروهای سواری این دو برند کره‌ای در خانه، ۱میلیون و ۲۲۹ هزار و ۹۵۲ دستگاه بوده یعنی ۲.۵درصد کمتر از سال ۲۰۲۱. و این یعنی، افراد بیشتری در حال حاضر به سمت خودروهای تجاری سبک به عنوان وسیله ای برای کسب درآمد روی آورده اند، آن هم در شرایطی که به واسطه بحران مالی، بسیاری از افراد کارها و مشاغل خود را از دست داده‌اند.

شاسی باری سبک هیوندای پورتر

سال ۲۰۰۸ که باز هم بحران مالی بر کره جنوبی سایه افکنده بود، فروش این خودروهای باری سبک هیوندای و کیا با کاهش چشمگیری مواجه شده بود اما از سال بعد از آن، فروش این خودروها رونق قابل توجهی گرفت. سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز به واسطه همه‌گیری کووید-۱۹، استقبال بازار از KIA Bongo و Hyundai Porter با کاهش مواجه شد اما با پایان یافتن محدودیت های کرونایی، بازهم اوضاع برای این خودروهای باری سبک، خوب شد.

شاسی باری سبک هیوندای پورتر

طبق آمار، ۵۴درصد از افرادی که سال ۲۰۲۲ اقدام به خرید کیا بونگو و هیوندای پورتر کردند، مرد های بالای ۵۰ و حتی ۶۰ سال بوده‌اند که در معرض از دست دادن کار خود قرار داشتند. از مجموع فروشی که در ابتدای نوشتار به آن اشاره کردیم، هیوندای پورتر سهم ۹۲هزار و ۴۱۱ دستگاهی داشته، عددی که این خودرو باری سبک را به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای هیوندای در کره جنوبی تبدلی می‌کند. در واقع، دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، ۱۳ دستگاه از هر ۱۰۰ دستگاه هیوندایی که سال ۲۰۲۲ در کره جنوبی به فروش رسید، محصول پورتر بوده است.

شاسی باری سبک هیوندای پورتر

این خودرو بصورت اتاق تک، اتاق یک‌ونیم و اتاق دو کابین، با شاسی استاندارد و لانگ قابل عرضه بوده، می‌توان با کاربری‌های متعددی آن را سفارش داد. بسته به کاربری، ظرفیت مجاز آن بین ۸۰۰ کیلوگرم تا ۱.۲ تُن اعلام شده. شروع قیمت آن نیز برای شاسی، در کره جنوبی، از ۱۸میلیون و ۱۵۰هزار وون (۱۴هزار و ۶۶۵ دلار) می‌باشد. این عدد برای گران‌ترین هیوندای پورتر ۲۰۲۳ یعنی تیپ پریمیوم اتاق دو کابین با شاسی لانگ به ۲۲میلیون و ۱۳۰هزار وون کره‌جنوبی می‌رسد که برابر است با ۱۷هزار و ۸۸۰ دلار.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟