پیشرفت هندی‌ها در خودروسازی را در Tata Sierra EV ببینید

سیه‌را EV تکامل‌یافته کانسپتی با همان نام است که ۲۰۲۰ رونمایی شد و پیش‌نمایش یک SUV تمام-الکتریکی است که تاتا از ۲۰۲۵ روی خط تولید خواهد ببرد.

پنجشنبه - ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
SUV تمام-الکتریکی مفهومی تاتا سیه را EV

تاتا در اتواکسپو ۲۰۲۰ بود که از یک SUV مفهومی تمام-الکتریکی با نام سیه‌را رونمایی کرد. این خودرو که قرار است سال ۲۰۲۵ روی خط تولید تاتا برود، حال با ظاهری نسبتا تغییر یافته و نزدیک‌تر به نمونه نهایی، در اتواکسپو ۲۰۲۳ دهلی به نمایش عموم درآمده تا نشان دهد تاتا هم آینده فعالیت های خود را در خودروهای الکتریکی و دوستدار محیط زیست می‌بیند.

تاتا سیه‌را برپایه پلتفرم و ساختار Sigma این خودروساز هندی توسعه یافته و جزئیات ظاهری جالب‌توجهی در آن به‌کار رفته که باعث می‌شود با خودرویی طرف باشیم، تنومند که بسیار سعی دارد مدرن جلوه کند. البته در پس این ظاهر مدرن، به خوبی می‌توان تاثیرپذیری طراحان تاتا از SUV های زیرمجموعه انگلیسی این غول خودروسازی هند، یعنی لندروور را دید.

SUV تمام-الکتریکی مفهومی تاتا سیه را EV

اما آنچه که در مجموع با طراحی تاتا سیه‌را ارائه می‌شود، پکیج بدیعی است که مخصوصا با تقسیم بخش شیشه‌ای اتاق به دو تکه توسط ستون های میانی بسیار پهن، متمایز جلوه می‌کند. یک نکته دیگر که در طراحی ظاهری بسیار جلب نظر می‌کند، استفاده از عناصر کشیده و باریک مثل فرم چراغ های جلو و عقب است که به هرچه پهن تر جلوه دادن خودرو، کمک می‌کند. ترکیب این عناصر با بخش هایی نظیر ستون های مخفی عقب، کمک می‌کند که حس کنیم با یک خودرو جادار طرف هستیم.

SUV تمام-الکتریکی مفهومی تاتا سیه را EV

حال که بحث فضای داخلی شد، بد نیست به این هم اشاره کنیم که در فضاسازی داخلی تاتا سیه‌را نیز همچون طراحی ظاهری آن، بیشتر روی فرم های مینیمالیستیک تاکید شده و به هیچ عنوان، شلوغ طراحی نشده. از بارزترین مشخصه های آن نیز می‌توان به طرح نمایشگر دوتایی روی داشبورد اشاره کرد، و همچنین طرح فرمانی که متمایز از نمونه های مرسوم امروزی طراحی شده. طرح صندلی‌ها نیز هم در جلو و هم در عقب، حس آینده‌نگرانه ای دارد که در ترکیب با نورپردازی محیطی و همچنین بازی هوشمندانه با پوشش ها و متریال تزئینی، باعث شده فضای داخلی را بسیار بالارده و لوکس جلوه دهد.

SUV تمام-الکتریکی مفهومی تاتا سیه را EV

فعلا برای صحبت کردن پیرامون ویژگی های فنی تاتا سیه‌را الکتریکی، کمی زود است اما احتمالا در نمونه تولیدی، شاهد استفاده از پیکربندی های تک‌موتور تک‌دیفرانسیل و همچنین جفت‌موتور دو دیفرانسیل با مجموعه باتری هایی که بُرد پیمایش حداقل ۴۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کنند، خواهیم بود. شارژر سریع هم از الزامات خودرویی برقی است که سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟