سونی با کمک هوندا خودروساز می‌شود

برند جدیدی که در نمایشگاه CES امسال، با نام Afeela معرفی شد، برندی است که خودروهای الکتریکی سونی و هوندا تحت آن به تولید خواهند رسید.

دوشنبه - ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
خودرو تمام-الکتریکی سونی و هوندا تحت برند جدید آفیلا

پیش تر در مورد همکاری سونی و هوندا برای تولید خودروهای برقی گفته‌ایم و سوژه تازه‌ای نیست، اما در نمایشگاه فناوری های لوازم الکترونیک امسال، موسوم به CES، برند جدیدی برای این همکاری مشترک با نام Afeela معرفی شد که باعث شده باز هم موضوع خودروساز شدن سونی، بر سر زبان ها بیافتد. همزمان با معرفی برند آفیلا، یک خودرو جدید نیز به نمایش عموم درآمد که پیش‌نمایشی است از اولین محصول تولیدی Afeela؛ خودرویی که قرار است سال ۲۰۲۶ در آمریکای شمالی و دیگر بازارهای هدف Sony Honda Mobility عرضه شود. اگرچه تا آن زمان، مدت زیادی باقی مانده اما سونی و هوندا برای عرضه خودروهای دیگری نیز تحت برند آفیلا برنامه‌ریزی کرده اند که شامل یک سدان دیگر، یک کراس‌اوور و همچنین یک MPV می‌‎شود.

خودرو تمام-الکتریکی سونی و هوندا تحت برند جدید آفیلا

با توجه به این که پروتوتایپ رونمایی شده در مراسم معرفی برند آفیلا، فعلا در فازهای اولیه طراحی و توسعه قرار دارد، نمی‌توان زیاد روی جزئیات آن مانور داد اما طبق صحبت‌های سخنرانان مدعو در مراسم، این خودرو با ۴۵ سنسور و دوربین در بیرون و داخل عرضه خواهد شد که در کنار هم، اطلاعات مورد نیاز برای سیستم رانندگی نیمه خودران سطح سه را در اختیار این سدان تمام الکتریکی قرار می‌دهند.

از آنجایی که در توسعه این خودرو جدید، سونی پای کار است، بهترین سیستم اطلاعات و سرگرمی را برای کاربری‌ها، گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و همینطور بازی در اختیار کاربر قرار خواهد داد. در ضمن، کوالکام قرار است بهترین نمونه از چیپ ست های اسنپ‌دراگون خود را در اختیار تیم توسعه سخت‌افزار این محصول قرار دهد. همچنین بد نیست بدانید Epic Games قرار است Unreal Engine خود را به عنوان رابط گرافیکی در اختیار تیم توسعه نرم‌افزار خودروهای آفیلا قرار دهد.

خودرو تمام-الکتریکی سونی و هوندا تحت برند جدید آفیلا

با توجه به این که اولین خودرو برند جدید سونی هوندا موبیلیتی، یک خودرو AWD خواهد بود، می‌توان این انتظار را داشت که پیشرانه آن از دو موتور برقی تشکیل یافته. در مورد بُرد پیمایش نیز هنوز اطلاعاتی ارائه نشده اما یکی از تصاویر انتشار یافته توسط Afeela نشان می‌‎دهد که با ۷۵ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها، خودرو می‌تواند تا ۳۷۷ کیلومتر را بپیماید. البته اینها، صرفا گمانه‌زنی است و دست‌کم باید تا ۲۰۲۵ برای کسب اطلاعات فنی منتظر بمانیم.

اما در مورد برنامه‌های توسعه محصول Afeela، یاسوهیده میزونو، مدیرعامل Sony Honda Mobility در مراسم معرفی برند گفت: ما به فکر محصول دوم و سوم هستیم چراکه نیاز به سبد محصول داریم، نه تنها یک محصول.

خودرو تمام-الکتریکی سونی و هوندا تحت برند جدید آفیلا

وی در ادامه این را هم گفت که شرکت توسعه گزینه های دیگری از جمله یک کراس‌اوور، سدان دوم و حتی یک MPV را در دستور کار قرار داده. درست است که MPV ها دیگر از چشم بازار، افتاده‌اند اما میزونو معتقد است تکنولوژی فناوری خودران می‌تواند بار دیگر این رده خودرویی را به محبوبیت برساند. مدیرعامل سونی هوندا موبیلیتی معتقد است همه چیز به توسعه سیستم رانندگی خودران بستگی دارد، یعنی با رسیدن به سطح خودران سه و بعد چهار، شاید همه خواهان خودرویی اینچنین برای سواری های دست جمعی نیز باشند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟