شاهکار تازه منصوری را ببینید

تازه‌ترین مخلوق منصوری، برداشتی منحصربفرد و تک‌ساخت از کانتیننتال GTC است که صفرتاصد ۳.۳ ثانیه دارد و می‌تواند تا ۳۳۳ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

جمعه - ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
پروژه تیونینگ جدید منصوری برپایه بنتلی کانتیننتال جی‌تی‌سی

شرکت منصوری که توسط یک تیونر خوش‌فکر ایرانی بنام کوروش منصوری پایه‌گذاری شده و بیشتر روی ساخت خودروهای منحصربفرد برپایه اسپرتی‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای دنیا شهرت دارد، طی سال‌های گذشته از تیونینگ های عادی، کاملا فاصله گرفته و به واسطه مشتریان خاصی که دارد، در هر پروژه، رگه های تازه‌ای از ذائقه و هنر منحصربفرد خود در تیونینگ را رو می‌کند. نمونه آن را نیز می‌توان در پروژه جدیدی که برپایه بنتلی کانتیننتال جی‌تی‌سی تعریف و ارائه کرده، دید. این مخلوق جدید منصوری که تولیدش، محدود به تنها یک دستگاه خواهد بود، Mansory Vitesse نام گرفته و اصلی‌ترین مشخص ظاهری‌اش، ترکیب زرد و سیاه منحصربفرد بدنه و همینطور فضای داخلی است که بیشتر از دادن جلوه خاص به آن، می‌خواهد ماهیت دوگانه این Mansory جدید را نمایش دهد.

پروژه تیونینگ جدید منصوری برپایه بنتلی کانتیننتال جی‌تی‌سی

در واقع درست است که این محو شدن جذاب زرد خوش‌رنگ بدنه در یک سیاهی رگه‌دار شبیه به گرانیت، ظاهری متمایز از هر خودرو دیگر به Mansory Vitesse داده و این بازی با رنگ های زرد و سیاه در پوشش چرم خوش‌بافت و تزئینات فیبرکربنی داشبورد، کنسول میانی و رودری ها نیز به‌خوبی و با ظرافت هرچه‌تمام، کابیین یک گرندتورینگ لوکس و راحت را تداعی می‌کند. اما ما بیشتر دوست داریم تصور کنیم منظور منصوری از این ترکیب رنگ، نشان دادن هم‌زیستی دو تفکر متفاوت در یک پیکره بوده. یکی تفکری برگرفته از تجمل و لوکس بودن است که با رنگ زرد به آن تاکید شده و دیگری، آن حس پرخاشگری و رام نبودن است که از سیاهی مکمل رنگ‌بندی بدنه و کابین برمی‌آید.

پروژه تیونینگ جدید منصوری برپایه بنتلی کانتیننتال جی‌تی‌سی

متناسب با این حس پرخاشگری و رام نبودن، منصوری موتور ۶.۰ لیتری W12 بنتلی را در این برداشت خاص از کانتینتال GTC، کمی تقویت کرده که حاصل آن، رسیدن قدرت موتور به ۷۵۰ اسب‌‎بخار و گشتاور آن به ۱۰۲۰ نیوتن‌متر بوده. با این افزایش ۱۱۵ اسب‌بخاری در قدرت و ۱۲۰ نیوتن‌متر در گشتاور، کانتینتال جی‌تی‌سی زرد و سیاه منصوری تنها ۳.۳ ثانیه تا تندی یکصد کییلومتر در ساعت فاصله دارد و می‌تواند تا ۳۳۳ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟