نسل جدید بزرگترین هوندای شاسی‌بلند معرفی شد

هوندا پایلوت در نسل جدید، با یک طراحی مدرن‌تر و قدرتی‌تر، به‌روز شده و در کنار فناوری‌های نوین یک موتور ۳.۵ لیتری V6 جدید بهره می‌برد.

دوشنبه - ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
نسل جدید شاسی‌بلند ۳ردیف سرنشین هوندا پایلوت

از ۲۰۰۳ که هوندا برای اولین بار پایلوت را عرضه کرد، این خودرو در اصل یک مینی‌ون با هیبتی شبیه به خودروهای شاسی‌بلند بوده. البته اشتراکاتی که هوندا پایلوت با مینی‌ون خانوادگی هوندا اودیسه داشته، در نسل سوم که از ۲۰۱۶ روی خط تولید این خودروساز ژاپنی رفت، به مراتب کمتر دیده و حس شد. در واقع با این نسل، Honda Pilot به آن ژستی که باید داشته باشد، رسید. اما از آنجایی که برای بازار کراس‌اوورهای میدسایز سه‌ردیف سرنشین، تناسباتش کمی بیش از حد یوغور و تُپُل احساس می‌شد، آنطور که باید، مورد توجه قرار نگرفت.

با نسل چهارم که امروز بصورت رسمی معرفی شد، هوندا اگرچه پایلوت را با ابعادی به‌نسبت بزرگتر توسعه داده، اما شاهد طراحی آن با خطوط و فرم‌های مدرنی هستیم که در عین قدرتی بودن، حس چالاکی به آن داده. و در کنار این طراحی جدید، هوندا پایلوت ۲۰۲۳ از پیشرانه ارتقاء یافته، تکنولوژی های جدید، امکانات بیشتر و همچنین قابلیت‌های آفرودی بهتر بهره می‌برد.

با این تناسبات و ژست جدید، هوندا پایلوت ۲۰۲۳ دیگر شبیه به یک مینی‌ون پُف کرده و ارتفاع گرفته، نیست و با عضلانی‌تر شدن فرم‌ها، و همچنین عقب‌تر رفتن ستون‌های جلو، حس قدرتی‌تر و سرعتی‌تری را تداعی می‌کند. و این در حالی است که طول بدنه به میزان ۸۶میلیمتر، فاصله بین دو محور به میزان ۷۱میلیمتر و پهنای محورها به ترتیب ۳۰ و ۳۸ میلیمتر افزایش یافته. این ابعاد بزرگتر به واسطه بهره‌مندی از پلتفرم جدیدی است که هوندا می‌گوید استحکام پایلوت را نیز به شکل چشمگیری افزایش داده است.

در این شاسی جدید، فنربندی سفت‌تر، نسبت‌های سریع‌تر فرمان و یک سری تغییرات دیگر نیز اعمال شده تا مانورپذیری و کیفیت سواری بهتری را در 2023 Honda Pilot شاهد باشیم. در ضمن، افزایش قُطر دیسک های ترمز جلو به ۱۲.۶ اینچ و کورس کوتاه‌تر پدال ترمز را در بهینه‌سازی های مجموعه ترمز شاهد هستیم. به اینها، استفاده از مواد جاذب صدا با کیفیت بالاتر در بخش های مختلف را نیز اضافه کنید، به این نتیجه خواهید رسید که پایلوت جدید، ارائه‌دهنده تجربه به‌مراتب بهتری از سواری با یک کراس‌اوور خانوادگی هشت نفره خواهد بود.

حالا این را هم در نظر داشته باشید که موتور به‌کار رفته در هوندا پایلوت جدید، یک واحد ۳.۵ لیتری V6 است که به جای پیکربندی SOHC، از پیکربندی DOHC بهره می‌برد و قدرتش، به ۲۸۵ اسب‌بخار افزایش یافته. گیربکس متصل به این موتور، به جای ۹سرعته اتوماتیک نسل قبل، از نوع ۱۰سرعته اتوماتیک با اهرم‌های تعویض دستی پشت فرمان است و حال، شاهد استفاده از تکنولوژی غیرفعال‌سازی نیمی از سیلندرها در دورهای پایین موتور و یا سرعت‌های ثابت به اصطلاح کروز هستیم.

و این یعنی در کنار سرنشینان، راننده هم می‌تواند از راندمان بهینه‌تر پیشرانه و مصرف سوخت به‌مراتب کمتر آن، لذت ببرد. یک تیپ تجهیزاتی آفرود جدید با نام تریل‌اسپرت نیز به تیپ‌بندی آن اضافه شده نه فقط در ظاهر، بلکه از نظر فنی نیز توان بیشتری برای مسیرهای خارج از جاده دارد. برای مثال، این تیپ ۲۵میلیمتر به ارتفاع سواری می‌افزاید، از فنربندی آفرودی‌تر بهره می‌برد، رینگ و تایر زاپاس فول‌سایز دارد و ست تایرهای آفرود به همراه گارد ضربه‌گیر زیر سپرهای جلو و عقب برای آن در نظر گرفته شده.

در کنار اینها، Honda Pilot TrailSport از نسخه اختصاصی سیستم AWD قابل ارائه برای این خودرو بهره می‌برد. سیستم دید ۳۶۰درجه از اطراف نیز در این تیپ آفرودی، چهار دید متفاوت برای ارائه تصویر بهتر از مسیر پیرامون دارد که نمونه‌های عادی، فاقد آن هستند. در ضمن، برای اولین بار، پایلوت در نسل جدید با همیار حرکت در سرازیری عرضه می‌شود، ویژگی جدیدی که در تمامی تیپ‌های تجهیزاتی بصورت استاندارد ارائه شده.

اینها را گفتیم، بد نیست اشاره‌ای هم داشته باشیم به فضای داخلی که همانطور که اشاره شد، به لطف ابعاد بزرگتر به نسبت نسل قبل، جادار تر شده، مخصوصا برای سرنشینان ردیف دوم و سوم که در آنها، به ترتیب به میزان ۶۱ و ۱۳ میلیمتر به فضای پای سرنشینان اضافه شده. در ضمن، پشتی صندلی‌های ردیف دوم را حال با زاویه بیشتری می‌توان خواباند.

صفحه نشانگرهای پشت فرمان در نسل جدید پایلوت، نصف آنالوگ و نصف دیجیتال است اما در تیپ‌های تجهیزاتی بالاتر، نمایشگر تمام دیجیتال ۱۰.۲ اینچ پشت فرمان تعبیه می‌شود و برای ارائه بهتر اطلاعات ضروری به راننده، هدزآپ دیسپلی نیز به تجهیزات اضافه می‌شود. در مورد سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز غیر از تیپ پایه یعنی اسپرت که از نمایشگر ۷ اینچ لمسی بهره می‌برد، تمامی پایلوت های ۲۰۲۳ هوندا دارای نمایشگر ۹ اینچ لمسی با رابط کاربری بی‌سیم اندروید و iOS هستند.

هنوز اطلاعات رسمی از قیمت‌گذاری هوندا پایلوت ۲۰۲۳ ارائه نشده اما انتظار می‌رود با قیمتی در محدوده ۴۰ تا ۵۵ هزار دلار به رقابت با خودروهایی نظیر کیا تلیوراید و تویوتا هایلندر برود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟