آغاز تولید کامیون های کشنده مرسدس-بنز در چین

تولید اولین سری از کامیون های کشنده مرسدس-بنز آکتروس در چین، آغازگر فصلی تازه برای حضور دایملر تراک در بزرگترین بازار خودروهای تجاری دنیاست.

سه شنبه - ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
آغاز تولید کامیون های کشنده مرسدس-بنز آکتروس در چین

شرکت سرمایه‌گذاری مشترکی که دایملر تراک هولدینگ آ.گ. آلمان و فوتون موتور چین با نام Beijing Foton Daimler Automotive یا به اختصار، BFDA در چین تاسیس کرده‌اند، تولید اولین سری از کامیون های مرسدس-بنز در این کشور را جشن گرفت. با این مهم که به فاصله ۱۰ سال از آغاز رسمی فعالیت ها در چین محقق شده، فصل جدیدی از حضور در بازار خودروهای تجاری و کار این کشور پهناور برای دایملر تراک رقم می‌خورد. سایت تولیدی جدید BFDA واقع در هائویرو متشکل از دو خط تولید کشنده است که در هر دو، پرچمدار کامیون‌های کشنده مرسدس-بنز، یعنی آکتروس به تولید خواهد رسید، پرچمداری که از زمان معرفی اولین نسل آن در سال ۱۹۹۶، بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه در سطح جهانی فروش داشته.

اهمیت آغاز تولید کامیون های کشنده مرسدس-بنز در چین وقتی بیشتر جلوه می‌کند که بدانید تنها در سال ۲۰۲۱ و با وجود افت چشمگیری که فروش انواع خودروهای تجاری و کار سنگین در بازار چین داشته، این کشور با نزدیک به ۱.۴میلیون دستگاه، بزرگ‌ترین بازار جهان برای کامیون‌های سنگین بوده، رقم فروشی که بیشتر از مجموع فروش این رده از خودروهای تجاری و کار در ایالات‌متحده، ژاپن و اروپا در همین سال بوده است.

در سندی که رویترز در سال ۲۰۲۰ در مورد برنامه‌های تاسیس کارخانه مشترک برای شروع تولید کامیون‌های مرسدس-بنز در چین منتشر کرد، هدف‌گذاری دایملر برای این کارخانه، تولید ۵۰هزار کامیون کشنده مرسدس-بنز آکتروس در سال بوده. همزمان با مونتاژ کامیون های کشنده آکتروس و آکتروس C در این کارخانه، صادرات محصولات کامل دایلمر تراک به چین با تمرکز بر شاسی‌هایی برای کاربری‌های خاص نظیر خودروهای آتشنشانی، میکسر بتن و همینطور خودروهای تفریحی نیز ادامه خواهد یافت.

ذکر این نکته نیز ضروری است که با آغاز مونتاژ کامیون های مرسدس-بنز در چین توسط شرکت سرمایه‌گذاری مشترک دایملر تراک و فوتون موتور، قرار نیست تولید سری کامیون های فوتون اومان که حاصل همکاری این دو غول صنعت خودروهای سنگین آلمان و چین هستند، متوقف شود. محض یادآوری هم که شده، سری جدید این کامیون های فوتون هم توسط بهمن دیزل و هم توسط ایران خودرو دیزل در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟