جذاب‌ترین محصول حال حاضر لکسوس چه ویژگی‌هایی دارد؟

لکسوس LC یک کوپه خوش‌استیل است که در رده خودروهایی نظیر ب‌ام‌و سری ۸ و پورشه ۹۱۱ قرار می‌گیرد، البته با یک ماهیت لوکس‌تر و سواری راحت‌تر.

دوشنبه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کوپه هایبرید لکسوس LC 500h

درست است که کمی بیشتر از ۵ سال از آغاز عرضه لکسوس LC به بازار می‌گذرد اما این گرندتورینگ ۲درب هنوز هم افسون خاص خود را دارد و خیلی راحت می‌تواند در هر جمعی، نگاه‌ها را به خود معطوف سازد. این لکسوس جذاب و خوش‌چهره در کلوپ خودروهایی همچون ب‌ام‌و سری ۸ و پورشه ۹۱۱ قرار می‌گیرد، اما در مقایسه با این ژرمن‌های شناخته شده، سواری راحت‌تری دارد. دو پیشرانه نیز برای آن در نظر گرفته شده که عبارتند از موتور V8 تنفس طبیعی مدل LC 500 و گزینه کم‌مصرف‌تر V6 هایبرید LC 500h. در ضمن، برای آن دسته از خریدارانی که دوست دارند پشت فرمان لکسوس LC خود، بیشتر و بهتر دیده شوند، در کنار اتاق کوپه، یک اتاق کانورتیبل نیز از این ژاپنی خوش‌استیل عرضه شده که البته قیمت به نسبت بالاتری دارد.

محض اطلاع هم که شده بد نیست بدانید لکسوس LC در مدل V8 کوپه قیمت پایه ۹۴ هزار و ۳۰۰ دلاری دارد، عددی که در مدل V6 هایبرید کوپه به ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ دلار می‌رسد. مدل کانورتیبل هم که تنها با پیشرانه ۴۷۱ اسب‌بخاری V8 عرضه شده، برچسب قیمت ۱۰۲.۳۵۰ دلاری دارد.

همانطور که اشاره شد، LC در مقایسه با رقبای آلمانی خود، ارائه دهنده یک سواری نرم‌تر و راحت‌تر است. و متناسب با همین نوع سواری، کابین لوکس‌تری را نیز به سرنشینان ارائه می‌دهد که با گذشت بیش از ۵ سال از آغاز عرضه، هنوز هم طراحی نفس‌گیر و خیره‌کننده‌ای دارد. ذکر این نکته نیز شاید خالی از لطف نباشد که لکسوس می‌گوید نام LC مخفف Luxury Coupe (کوپه لوکس) است. لازم به ذکر است LC یک گرندتورینگ ۲+۲ نفره است که صندلی‌های جلو بسیار خوش‌فرم و راحتی دارد، حتی برای مسافرت‌های طولانی مدت. اما صندلی‌های عقب آن، بیشتر تزئینی هستند تا کاربردی و در بهترین حالت، مناسب برای کودکان کم سن و سال، یا قرار دادن اقلام همراه می‌باشند. فضای بار آن نیز تنها ۱۹۷ لیتر است که بسیار ناچیز به حساب می‌آید. برای مقایسه هم که شده بد نیست بدانید فضای بار خودرو کوچکی نظیر پژو ۲۰۶ نزدیک به ۷۰۰ لیتر می‌باشد.

تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی های جلو دارای سیستم گرمایش و سرمایش با قابلیت تنظیم برقی در هشت جهت، پدال‌های آلومینومی، چراغ‌های LED جلو و عقب، دستگیره مخفی درب‌ها، سقف شیشه‌ای، رینگ‌های ۲۰ اینچ ۱۰ پره، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۲ بلندگو، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۰.۳ اینچ، رابط کاربری اندروید و iOS، وای‌فای هاتسپات، دوربین دنده عقب، ورود و استارت بدون کلید، نویگیشن، تشخیص و اجرای فرامین صوتی، ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تظخیص عابر پیاده، هشدار انحراف از مسیر با همیار حفظ خودرو در بین خطوط، کروزکنترل، نوربالای اتوماتیک، هشت ایربگ، هشدار نقاط کور راننده با تشخیص ترافیک عبوری از پُشت خودرو در هنگام دنده عقب و اهرم های تعویض دنده پشت فرمان از جمله امکاناتی هستند که لکسوس بصورت استاندارد در مدل پایه LC عرضه می‌کند؛ لیستی که در مدل‌های هایبرید و کانورتیبل، کامل‌تر نیز می‌شود.

بعد از ذکر این موارد، بد نیست نگاهی هم داشته باشیم به آنچه که پشت جلوپنجره دوک-شکل لکسوس LC در تپش است. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، موتور پایه در LC از نوع V8 تنفس طبیعی است که ۴۷۱ اسب‌بخار از ۵.۰ لیتر حجم سیلندرهای آن به دست می‌آید. این موتور متصل به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، محرک محور عقب بوده، صدی ۱۴.۷ لیتر در شهر و ۹.۴ لیتر در جاده بنزین می‌سوزاند. صفر تا صد لکسوس LC 500 با این پیشرانه، ۴.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن، ۲۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

در مدل هایبرید اما پیشرانه از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 و یک جفت موتور الکتریکی متکی بر باتری لیتیم-یون ۱.۱ کیلووات ساعت تشکیل یافته و گیربکس متصل به آن، از نوع CVT است. این پیشرانه ۳۵۴ اسب‌بخاری اگرچه در مسیر مستقیم، کمی کُند تر است و صفر تا صد ۴.۷ ثانیه به LC 500h می‌دهد، اما به مراتب کم‌مصرف تر بوده، در شهر صدی ۹ لیتر بنزین می‌سوزاند؛ عددی که برای سواری در جاده به ۶.۹ لیتر کاهش می‌یابد. در مدل کانورتیبل، پیکربندی پیشرانه دقیقا مشابه LC 500 کوپه است اما به دلیل وزن بیشتر، مصرف سوخت در شهر، صدی ۱ لیتر بیشتر شده و صفر تا صد آن نیز ۰.۲ ثانیه کُند تر از کوپه V8 می‌باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • امید حیدری | 10 فروردین 1402 - 00:08

    سلام، ببخشید این لکسوس lc 500h چه قیمته به تومان ؟؟