نسل جدید خودرویی که قرار بود به ایران بیاید

هونگچی H5 که از آن به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی عرضه در ایران توسط پرشیاخودرو یاد میشد، نسل عوض کرده و ژست یک رولزرویس کوچک به خود گرفته.

یکشنبه - ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
سدان جدید هونگچی H5

بعد از خبرهایی که پیرامون احتمال ورود برند هونگچی به ایران توسط پرشیاخودرو به میان آمد، از سدان میدسایز لوکس Hongqi H5 به عنوان یکی از گزینه های اصلی عرضه در ایران یاد میشد و حتی تعداد محدودی از آن نیز به کشور وارد شد. اما حضور هونگچی در ایران فعلا به سرانجام مشخصی نرسیده و بعید هم نیست همه چیز در مورد این برند لوکس چینی به آزاد شدن واردات و شرایط آن گره خورده باشد. برعکس این ابهام پیرامون حضور در ایران اما هونگچی، طی سال‌های گذشته، با سرعت به اصلاح و به‌روز رسانی تولیدات خود به سبکی مدرن و چشم‌نواز پرداخته. تازه‌ترین محصول این برند هم که با همین رویکرد به زودی در چین عرضه خواهد شد، نسل جدید Hongqi H5 است.

هونگچی H5 در نسل جدید همچون برادر بزرگترش H9 با الگوی طراحی جدید این برند فرم گرفته و این یعنی ظاهری که حداقل در نمای جلو، بسیار شبیه به یک رولزرویس جلوه می‌کند و در کل، پویایی و دینامیک پخته‌ای در تناسبات و فرم‌های خود دارد. این خودرو همچون نسل اول خود، برپایه مزدا ۶ نسل سه که توسط FAW-Mazda در چین به تولید می‌رسد، توسعه یافته اما به لطف رویکرد متمایزی که در طراحی آن اتخاذ شده، این اشتراک در معماری و ساختار، به هیچ عنوان به چشم نمی‌آید. فضای داخلی آن نیز به شکلی ساده اما بسیار مجهزتر و لوکس‌تر به نسبت نسل قبل، دگرگون شده و در کنار بهره‌مندی از تریم و متریال با کیفیت، شاهد استفاده از یک نمایشگر بزرگ در بخش اتصال کنسول میانی به داشبورد هستیم که بخش اعظمی از عملگرهای خودرو توسط آن کنترل می‌شود.

در کنار این نمایشگر ۱۲.۴ اینچ، یک LCD به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان در Hongqi H5 جدید استفاده شده و به لطف بهره‌مندی از نسل سوم مجموعه تکنولوژی‌های همیار Hongqi Zhilian، شاهد عرضه گستره کامل‌تری از امکانات ایمنی و رفاهی در این سدان لوکس چینی هستیم مثل کروزکنترل هوشمند تطبیق‌پذیر، سیستم پارک اتوماتیک، دید ۳۶۰ درجه از اطراف و قابلیت کنترل عملگر های خودرو از راه دور با ریموت هوشمند و اپلیکیشن موبایل.

هونگچی H5 اولین رونمایی رسمی خود را اوایل تیر ماه در نمایشگاه خودرو چونکینگ تجربه کرد و قرار است در آغاز عرضه به موتور ۲.۰ لیتری توربو مجهز شود. در کنار این موتور ۲۲۴ اسب‌بخاری که توان تولید ۲۵۸ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را داشته، به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل است، موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن‌متر گشتاور به عنوان پیشرانه پایه برای H5 جدید در نظر گرفته شده است. همچنین قرار است این خودرو با پیشرانه پلاگین هایبرید (بنزینی-برقی) متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو، یک موتور برقی و پکیج باتری‌های قابل شارژ با منبع برق خارجی نیز در بازار چین عرضه شود که البته غیر از مجموع قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار و متوسط مصرف سوخت ۴.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، اطلاعات دیگری از آن ارائه نشده.

در مورد قیمت‌گذاری نیز به نظر می‌آید بسته به پیشرانه و سطح امکانات، شاهد عرضه آن در محدوده ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یوان باشیم یعنی بین ۲۲ تا ۳۰ هزار دلار. نکته جالب‌توجه در مورد Hongqi H5 جدید این است که با وجود ماهیت لوکس‌تر و استایلی متمایز، قرار است آلترناتیوی باشد برای سدان های میدسایز وارداتی بازار چین نظیر فولکس‌واگن پاسات، تویوتا کمری و هوندا آکورد که حتی در محدوده قیمتی به مراتب بالاتری از آن قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟