پژو ۴۰۸ جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

پژو یک فیس‌لیفت گسترده روی سدان کامپکت سالخورده ۴۰۸ که خودرویی مختص بازار چین است انجام داده تا ماهیتی نزدیک به نسل جدید ۳۰۸ به آن بدهد.

یکشنبه - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
معرفی مدل ۲۰۲۳ پژو ۴۰۸

دانگ‌فنگ-پژو قرار است از اواسط تابستان عرضه مدل ۲۰۲۳ پژو ۴۰۸ را در چین آغاز کند. این خودرو که با طراحی کاملا متمایز و همسو با هویت برند جدید پژو، به‌روز شده، یک سدان کامپکت است که مختص بازار چین می‌باشد. حدود قیمت آن در چین نیز اگرچه فعلا بصورت رسمی برای مدل ۲۰۲۳ اعلام نشده اما انتظار می‌رود در همان محدوده ۱۱۲ تا ۱۴۱ هزار یوان حفظ شود یعنی بین ۱۶.۷۰۰ تا ۲۱ هزار دلار.

از نظر ساختاری، پژو ۴۰۸ جدید تفاوتی با خودرویی که جایگزینش خواهد شد، نکرده و همان طول بدنه ۴.۷۵۰ میلیمتری با فاصله ۲.۷۳۰ میلیمتری بین دو محور را حفظ کرده. این مورد مخصوصا وقتی از نمای جانبی به آن بنگرید، کاملا مشهود است. اما طراحی مجموعه چراغ ها و سپر، هم در جلو و هم در عقب به گونه ای تغییر یافته که تصور می‌کنید با نسل جدیدی از آن روبرو هستید. حتی در فضای داخلی نیز شاهد بازنگری های گسترده‌ای هستیم که همچون ظاهر، از طراحی نسل جدید پژو ۳۰۸ الگو گرفته.

سطح خوبی از امکانات نیز در این محیط ارائه شده مثل ترکیب نمایشگر ۱۲ اینچ LCD پشت فرمان با سیستم اطلاعات و سرگرمی متصل به نمایشگر ۱۰ اینچ لمسی، تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای، آینه های جانبی برقی دارای گرمکن، سانروف، پوشش چرم صندلی‌ها و غربیلک فرمان، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، کروزکنترل، سنسور نور و باران و امکاناتی از دست. البته بسیاری از خودروهای چینی عرضه شده در این کلاس نیز دارای سطح تقریبا یکسانی از امکانات ایمنی و رفاهی هستند. و این یعنی پشتوانه نشان پژو و همچنین سبک طراحی تهاجمی و مدرن ۴۰۸ است که قرار است برگ برنده آن در مقایسه با رقبا باشد.

هنوز اطلاعات فنی پژو ۴۰۸ جدید ارائه نشده اما انتظار می‌رود با همان موتور ۱.۶ توربو متصل به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آیسین به بازار بیاید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟