کادوی ۵۰سالگی بخش M ب‌ام‌و

بخش موتورسیکلت سازی ب‌ام‌و برای ۵۰سالگی BMW M نسخه خاصی از هیولایی دوچرخ خود، BMW M 1000 RR ارائه کرده که قیمتی نزدیک به ۳۷ هزار دلار دارد.

شنبه - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
2023 BMW M 1000 RR 50 Years M Anniversary Edition

سال ۱۹۷۲ ب‌ام‌و بخشی را با نام BMW Motorsport GmbH تاسیس کرد که خیلی زود به بازوی شناخته شده و قدرتمند این خودروساز آلمانی در رقابت های مختلف موتوراسپرت تبدیل شد. نام و نشان M این بخش سال‌هاست که هویت‌بخش سریع‌ترین و هیجان‌انگیزترین تولیدات چهار چرخ ب‌ام‌و بوده اما اولین بار، سال ۲۰۱۸ بود که تجهیزاتی در سطح M برای موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و موتوراد نیز ارائه کرد. حتی این همکاری ب‌ام‌و موتوراد با بخش M ب‌ام‌و به جایی رسید که سال ۲۰۲۰ اولین موتورسیکلت M ب‌ام‌و با نام کامل M 1000 RR معرفی و به بازار عرضه شد.

با این توضیحات، بی‌دلیل نیست که برای یادبود ۵۰ سالگی بخش M ب‌ام‌و، شاهد معرفی یک نسخه خاص و تولید محدود از M 1000 RR هستیم. این سوپربایک مخوف که با نام کامل 2023 BMW M 1000 RR 50 Years M معرفی شده، در کنار ظاهری متمایز، دارای جزئیات فیبرکربنی بدنه و پکیج M Billet Pack شامل جزئیات آلومینیومی در بخش های مختلف نیز هست. نرم‌افزار اختصاصی لپ‌تایم مبتنی بر GPS، زنجیر مسابقه ای M، کاور ترک‌نشین زین و نشان های متعدد ۵۰ سالگی را نیز نباید از قلم انداخت.

محرک این سوپربایک ۱۹۲ کیلوگرمی ب‌ام‌و یک موتور ۴ سیلندر آب‌خنک با سوپاپ‌های تیتانیومی است که با ۲۰۵ اسب‌بخار قدرت در دور ۱۳ هزار، بیشینه گشتاوری معادل ۱۱۳ نیوتن‌متر در دور ۱۱ هزار تولید می‌کند. با این نیروگاه قدرتمند، 2023 BMW M 1000 RR 50 Years M در ۳.۱ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد و توان دستیابی به بیشینه سرعتی معادل ۳۰۴ کیلومتر در ساعت را دارد.

قیمت پایه این نسخه خاص از ب‌ام‌و M 1000 RR معادل ۳۶.۹۹۵ دلار اعلام شده که البته به این عدد، باید هزینه ۶۴۵ دلاری حمل از درب کارخانه تا مقصد را نیز اضافه کنید. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر این موتورسیکلت گران‌قیمت و خاص را مشاهده کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟