هیوندای با سوناتا خداحافطی خواهد کرد

تغییر ذایقه مشتریان از یک سو و پدیده الکتریکی شدن از سوی دیگر دست به دست هم داده اند هیوندای سوناتا، آینده روشنی پیش روی نداشته باشد.

سه شنبه - ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
هیوندای سوناتا ۲۰۲۲

طی سال های گذشته، بازار سدان های میدسایز خانوادگی به شکل چشمگیری از رونق افتاده و این کم‌رونقی، به حدی جدی است که هیوندای تصمیم گرفته طی سال های آتی با خودرو محبوب و شناخته‌شده ای همچون سوناتا، خداحافظی کند! شنیده‌ها حاکی از آن است که هیوندای برای توسعه نسل آتی سوناتا برنامه‌ای ندارد و با پایان یافتن چرخه تولید نسل فعلی که احتمالا تا ۲۰۲۵ روی خط تولید خواهد بود، شاهد خداحافظی رسمی با این سدان میدسایز خانوادگی خواهیم بود. البته احتمال می‌رود تا آن زمان، یک فیس‌لیفت برپایه همین نسل، یعنی نسل هشتم که از مدل ۲۰۲۰ در بازارهای هدف عرضه شده، ارائه شود.

گفته می‌شود سوناتا قرار است از سبد تولیدات هیوندای حذف شود تا جای خود را به یک مدل الکتریکی جدید بدهد. از آنجایی که محصول آتی هیوندای یعنی Ioniq 6 EV، یک سدان الکتریکی است، اینطور به نظر می‌آید که جایگزین Sonata در خط تولید هیوندای خواهد بود. البته احتمالا این محصول آتی، قیمتی نسبتا بالاتر از Hyundai Sonata که مثلا در آمریکا، قیمتش از ۲۵.۵۴۵ دلار آغاز می‌شود، خواهد داشت. گفتنی است این سدان میدسایز کُره‌ای در حال حاضر با دو موتور بنزینی و یک پیشرانه هایبرید عرضه می‌شود.

با این اوصاف، و با توجه به این که کیا K5 (نسل جدید اوپتیما) نیز دارای پلتفرم و ساختار مشترک با سوناتا است، بعید نیست اتفاقی مشابه برای این همزاد جذاب و بسیار خوش‌استیل سوناتا نیز بیافتد. البته فعلا هیچ خبر رسمی و یا غیر رسمی در این مورد منتشر نشده. فارغ از اینها اما با نزدیکتر شدن به پایان چرخه تولید نسل فعلی سوناتا، و همچنین KIA K5، اخبار قطعی در پیرامون آینده این سدان های میدسایز کُره‌ای ارائه خواهد شد پس دست‌کم تا سال آینده باید برای شنیدن خبر قطعی، منتظر بمانیم. تا آن زمان اما پیشنهاد می‌کنیم اینستاگرام فارسی‌کار را جهت پیگیری اخبار خودرویی روز ایران و جهان، حتما دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟