وقتی چینی ها تصمیم می‌گیرند لندکروزر بسازند

تانک ۵۰۰ محصولی از برند جدید گریت وال موتورز است که تناسبات شبیه به لندکروزر ۳۰۰ دارد، اما با امکانات قابل‌توجه و قیمت به مراتب پایین‌تر.

جمعه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
تانک ۵۰۰ - شاسی بلند لوکس گریت وال موتورز

گریت‌وال موتورز دو ماهی می‌شود که عرضه محصول جدید تانک ۵۰۰ در بازار چین را بصورت رسمی‌آغاز کرده. و کم کم چینی ها با این شاسی بلند لوکس و پرهیبت که تناسباتی نزدیک به تازه ترین نسل تویوتا لندکروزر دارد، آشنا می‌شوند. این خودرو در ۵ تیپ تجهیزاتی در چین عرضه می‌شود که در دو نوع اسپرت و بیزینس تقسیم شده‌اند. در کنار این تیپ‌های تجهیزاتی که با ۸۰۰۰ یوان هزینه بیشتر، قابلیت سفارش بصورت هفت سرنشین را نیز دارند، مدل سفارشی نیز به عنوان بالاترین سطح تجهیزاتی در خانواده تانک ۵۰۰ وجود دارد اما تفاوت آن با تیپ‌‌‌های اسپرت و بیزینس در این است که تنها بصورت پنج سرنشین عرضه می‌شود.

تانک ۵۰۰ دومین محصولی است که گریت‌وال موتورز تحت برند Tank عرضه کرده و از نظر جایگاه، در رده SUV‌‌‌های متوسط تا بزرگ رده‌بندی می‌شود. این خودرو جدید بصورت استاندارد به موتور ۳.۰ لیتری توربو V6 بنزینی مجهز بوده، انتقال قدرت به چهار چرخ آن بر عهده گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک است. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که تانک ۵۰۰ اولین محصول در بین تولیدات گریت‌وال موتورز است که با سومین نسل سیستم‌های چهار چرخ محرک هوشمند این خودروساز چینی عرضه می‌شود. این سیستم از قفل دیفرانسیل مکانیکی تشکیل یافته در کنار بهره‌مندی از یک مکانیزم درگیرکننده کلاچ الکترومغناطیسی، ۱۱ حالت رانندگی آفرود ارائه می‌دهد.

گریت‌وال موتورز تانک ۵۰۰ را در ۴ رنگ بدنه عرضه می‌کند که عبارتند از سیاه گرافیتی، نقره‌ای پامیر، طلایی و سفید اورست. برای فضای داخلی نیز امکان سفارش پوشش سطوح در سه طرح رنگ سیاه، قرمز و آبی-بژ وجود دارد. لازم به ذکر است در نمونه‌‌‌های سفارشی که بدنه دو رنگ قرمز-طلایی دارند، پوشش چرم فضای داخلی به رنگ قرمز است. همچنین بد نیست بدانید تفاوت تیپ‌‌‌های تجهیزاتی اسپرت و بیزینس تنها در ظاهر آنهاست و از نظر امکانات، یکی هستند.

در تیپ هر دو تیپ‌‌‌های تجهیزاتی، مدل پایه، “قُله” است که قیمت ۳۳۵ هزار یوانی (تقریبا معادل ۵۳ هزار دلار) دارد و طبیعی است که با چنین برچسب قیمت نسبتا بالایی، ارائه‌دهنده سطح خوبی از امکانات ایمنی و رفاهی است مثل سیستم خودران +L2 که در بر دارنده ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار انحراف از مسیر، همیار حفظ خودرو در بین خطوط، تشخیص علایم جاده و هشدار خواب‌آلودگی راننده است. سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، سسیستم پارک اتوماتیک، همیار حرکت در سربالایی و سرازیری و قفل دیفرانسیل عقب نیز از دیگر سیستم‌‌‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همیار هستند که در مدل پایه تانک ۵۰۰ عرضه شده.

در بخش رفاهی، امکانات ارائه شده در ارزان‌ترین Tank 500 به همین اندازه چشمگیر است. از جمله این امکانات می‌توان به سانروف برقی، ورود و استارت بدون کلید با قابلیت استارت از راه دور با ریموت کنترل، پله‌‌‌های پارکابی برقی، سیستم فعال کاهش صدای نفوذی به کابین، گرمکن غربیلک فرمان، تنظیم برقی صندلی‌‌‌های جلو، گرمکن صندلی‌‌‌های جلو، تنظیم پشتی صندلی‌‌‌های ردیف وسط، زیرآرنجی‌‌‌های ردیف جلو و وسط، سیستم صوتی پریمیوم اینفینیتی و تهویه اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب اشاره کرد.

در بخش تکنولوژی نیز سیستم اطلاعات و سرگرمی‌با نمایشگر ۱۴.۶ اینچ، نمایشگر ۱۲.۳ اینچ به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان، پد شارژ بی‌سیم گوشی موبایل در کنسول میانی جلو، سیستم تشخیص و اجرای فرامین صوتی، وای‌فای داخل خودرو و امکان ارتقاء اینترنتی سیستم‌های نرم‌افزاری از جمله مواردی هستند که در مدل پایه Tank 500 جلب نظر می‌کنند.

اختلاف قیمت تیپ بالاتر که “آینه” نام دارد، ۲۰ هزار یوان است. با این هزینه بیشتر، رینگ‌‌‌های بزرگتر با قطر ۱۹ اینچ زیر تانک ۵۰۰ قرار می‌گیرد و هشدار ترافیک عبوری از پشت در هنگام دنده عقب، پارک اتوماتیک هوشمند، سانروف پانورامیک با قابلیت باز شدن، حافظه تنظیمات موقعیت فرمان، هدزآپ‌دیسپلی، شارژر بی‌سیم گوشی‌‌‌های هوشمند برای سرنشینان عقب، پوشش چرم صندلی‌ها، ماساژور و سیستم سرمایش صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی‌‌‌های ردیف وسط، ماساژور و سیستم سرمایش و گرمایش صندلی‌‌‌های ردیف وسط، تشخیص چهره، پرده آفتابگیر دستی، پارک خودرو با ریموت کنترل و … به لیست امکانات استاندارد اضافه می‌شود.

ذکر این نکته نیز ضروری است که فروش Tank 500 Black Warrior Edition که در موتورشو گوانژو رونمایی شد و قرار است در تیراژ محدود به تنها ۱۰۰ دستگاه در چین عرضه شود نیز به تازگی آغاز شده است. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، برخلاف بسیاری از خودروهای چینی حال حاضر بازار، تانک ۵۰۰ نه از موتور ۱.۵ لیتری توربو، بلکه از یک موتور ۳.۰ لیتری توربو V۶ بهره می‌برد که با ۳۴۹ اسب‌بخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۵۰۰ نیوتن‌متر را دارد.

گیربکس بصورت استاندارد از نوع ۹ سرعته اتومات است و انتقال قدرت توسط آن به چهار چرخ صورت می‌پذیرد. با این پیکربندی، Tank 500 در ۷.۳ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. متوسط مصرف سوخت آن نیز صدی ۱۰.۸ لیتر اعلام شده است. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر خودرو Tank 500 را مشاهده فرمایید. در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه‌های جهان خودرو و پیگیری اخبار خودرویی روز کشورمان، حتما اینستاگرام فارسی‌کار را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟