تویوتا لندکروزر ۷۰ تا ۲۰۲۴ سولدآوت شد

تحویل نمونه های ثبت نامی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ به مشتریان که نزدیک به ۴ دهه است به تولید می‌رسد، ممکن است تا ۲۰۲۴ به طول بیانجامد.

شنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
تویوتا لندکروزر سری ۷۰

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ یکی از قدیمی‌ترین خودروهای جدیدی است که روی خط تولید یک خودروساز تراز اول جهانی قرار دارد و دقیق بخواهیم بگوییم، از اولین روز ورود آن به خط تولید تویوتا (در سال ۱۹۸۴)، دقیقا ۳۸ سال می‌گذرد. البته تویوتا در این سال‌ها، بازنگری های متعددی در آن اعمال کرده و تا انتهای سال جاری میلادی نیز آن را با یک سرمایه گذاری قابل توجه، برای بازار استرالیا به‌روز خواهد کرد تا استانداردهای سخت‌گیرانه ایمنی خودرو این کشور در تصادف از طرفین پاس کند. دلیل این سرمایه‌گذاری در یک خودرو سالخورده نیز محبوبیت بسیار بالایی است که لندکروزر سری۷۰ نه فقط در استرالیا، بلکه در بسیاری از بازارهای هدف تویوتا دارد.

در تازه‌ترین اخبار پیرامون این خودرو، نمایندگی های فروش تویوتا در استرالیا اعلام کرده اند که با توجه به روند فعلی تولید و پیش‌بینی‌ها، تحویل تعهدات فعلی به مشتریان احتمالا تا ۲۰۲۴ زمان خواهد برد، یعنی همزمان با چهل سالگی این خودرو سخت‌جان ژاپنی. البته یک احتمال هم وجود دارد و آن، این است که بحران فعلی ریزتراشه و کمبود قطعات مرتبط، زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شود، به پایان برسد. در این صورت می‌توان انتظار داشت سفارش‌های فعلی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ زودتر از ۲۰۲۴ به دست مشتریان برسد.

لازم به ذکر است تویوتا در کنار نمونه پیکاپ که در مدل‌های تک و دو کابین عرضه می‌شود، یک SUV نیز در قالب لندکروزر سری۷۰ به تولید می‌رساند که در بازار استرالیا دارای موتور ۴.۵ لیتری توربودیزل V8 بوده، در تیپ تجهیزاتی GXL، در کنار توانمندی‌های یک خودرو آفرود چهار چرخ محرک، ماهیت لوکس و مجهز را نیز به ویژگی‌های خود می‌افزاید. یک اتاق دیگر موسوم به Troop Carrier نیز در خانواده لندکروزر های سری۷۰ بازار استرالیا وجود دارد. این اتاق مختص کاربری هایی نظیر آمبولانس و … است.

شاید این پرسش پیش آمده باشد که در عصر خودروهای مدرن امروزی، چرا خودرویی که ورودش به خط تولید تویوتا به نیمه نخست دهه ۱۹۸۰ میلادی بازمی‌گردد، تا این حد نزد مردم محبوب است؟ در پاسخ باید بگوییم این خودرو به معنای واقعی کلمه، سخت جان است و اگر هم روزی دچار مشکل و خرابی شود، تعمیر آن بسیار ساده است. دیگر فاکتور تاثیرگذار در انتخاب استرالیایی‌ها، قیمت آن است. لندکروزر سری ۷۰ درحالی شروع قیمتی از حدود ۱۰۰ هزار دلار استرالیا دارد که قیمت لندکروزر ۳۰۰ از حدود ۱۵۰ هزار دلار استرالیا آغاز می‌شود.

ذکر این نکته ضروری است که لندکروز ۷۰، امروز بسیار متفاوت از آن چیزی است که سال ۱۹۸۴ از خط تولید تویوتا بیرون می‌آمد. دلیل آن هم این است که تویوتا طی این چهار دهه، مدام مورد بازنگری قرار داده به شکلی که امروز دارای تهویه مطبوع اتوماتیک، ABS، شیشه‌بالابر های برقی، کروزکنترل، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۶.۱ اینچ، نویگیشن، اتصال بلوتوث و امکانات مدرنی از این دست است. حتی مجهزترین تیپ تجهیزاتی یعنی GXL مواردی نظیر همیار آغاز حرکت در سربالایی به آن اضافه شده است.

در بازار استرالیا، گیربکس متصل به موتور توربودیزل لندکروزر سری ۷۰ از نوع ۵ سرعته دستی است که قدرت را به چهار چرخ منتقل می‌کند. در تیپ‌های WorkMate و GX این خودرو دارای توپی هایی با قفل اتوماتیک بوده، تیپ GXL آن مجهز به قفل دیفرانسیل است. در مورد ظرفیت باک لندکروزر سری ۷۰ بازار استرالیا نیز باید بگوییم در حالت استاندارد، ۱۳۰ لیتر است اما امکان سفارش باک بزرگتر با ظرفیت ۱۸۰ لیتر نیز برای آن وجود دارد.

انتهای

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟