شگفت‌انگیز و جذاب مثل بی‌وای‌دی یوان پلاس

جدیدترین محصول بی‌وای‌دی، کراس‌اوور کوچکی با ویژگی‌ها و جزئیات شگفت‌انگیز است که دارای پیشرانه برقی و قیمتی در محدوده ۲۱ تا ۲۴ هزار دلار است.

سه شنبه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کراس‌اوور برقی بی‌‍وای‌دی یوان پلاس

خودروسازان چینی به نظر شیفته استفاده از پسوند هایی نظیر مَکس، پلاس و پرو برای معرفی ساخته‌‌‌های جدید خود شده اند. دلیل آن هم در بسیاری موارد این است که نسل‌‌‌های متعدد از یک خودرو را در آن واحد به تولید می‌رسانند. بله، در چین با معرفی نسل جدید یک خودرو، نسل قبل یا نسل قبل‌تر آن لزوما از پروسه تولید حذف نمی‌شوند. و به همین دلیل خودروساز مجبور می‌شود نسل جدید را با پسوند هایی نظیر مَکس، پرو و یا پلاس از نسل قبل متمایز سازند. نمونه این استراتژی نیز در خانواده Yuan از برند BYD کاملا مشهود است.

یوان یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت است که اولین بار اواسط ۲۰۱۶ به عنوان محصولی کوچکتر از کراس‌اوور کامپکت سانگ عرضه شد. سال گذشته برپایه این ساخته BYD که در بازار‌‌‌های خارج از چین، با نام‌‌‌های S1 نیز شناخته می‌شود، مدل Yuan Pro عرضه شد که در اصل همان فیس‌لیفت یوان با الهام از سبک طراحی جدید بی‌وای‌دی موسوم به “رُخ اژدها” است. اما حال بی‌وای‌دی محصولی با نام Yuan Plus را در چین عرضه کرده که کاملا متفاوت از یوان عادی و یوان پرو بوده، ساختار و معماری جدیدی دارد. از نظر ابعادی نیز یوان پلاس با طول ۴.۴۵۵ میلیمتر، عرض ۱.۸۷۵ میلیمتر و ارتفاع ۱.۶۱۵ میلیمتر کمی‌بزرگتر از Yuan و Yuan Pro است. البته به لطف پلتفرم جدید و ترکیب آن با عناصر زبان طراحی جدید بی‌وای‌دی، این اختلاف ابعادی بیشتر از آنچه که به واقع هست، به نظر می‌آید.

این پلتفرم جدید همچنین BYD را قادر ساخته تا گستره کامل‌تر و به‌روز تری از سیستم‌‌‌های ایمنی و رفاهی را در قالب Yuan Plus ارائه دهد. و این ماهیت به‌روز تر از قبل یوان پلاس را مخصوصا در طراحی داخلی آن می‌توان مشاهده کرد که جزئیات منحصربفردی نیز در آن بکار رفته. از جمله این جزئیات باید به طرح برگرفته از امواج دریا در طراحی داشبورد و رودری ها، کنسول میانی و مجموعه هواکش‌های الهام شده از قایق‌های تفریحی، نمایشگر ۱۵.۶ اینچ به ظاهر معلق بر روی داشبورد با قابلیت چرخش ۹۰ درجه و پشت‌آمپر دیجیتال ۵ اینچ جدا از داشبورد و تعبیه شده بر روی جعبه فرمان اشاره کرد. بی‌وای‌دی حتی بصورت آپشنال یک کاریوکی برای Yuan Plus در نظر گرفته که شامل یک میکروفن تعبیه شده در زیرآرنجی کنسول میانی نیز می‌شود. با این آپشن جالب، می‌توانید در ترافیک یا در هنگام سفر، آهنگ محبوب خود را با موزیک لایو بخوانید و حسابی مشغول باشید!

حال که بحث موزیک شد، بد نیست به طرح برگرفته از سیم های گیتار بر روی رودری ها به عنوان حفاظ محفظه بار اشاره کرد. حتی دستگیره درب ها به شکل جالبی روی بلندگوهای بیرون زده از دل رودری ها قرار دارند! از جمله امکانات این کراس‌اوور کوچک برقی نیز باید به کروزکنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف کامل و آغاز حرکت اتوماتیک، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، تهویه اتوماتیک دو نقطه‌ای، آینه‌های برقی تاشو مجهز به گرمکن، صندلی های برقی جلو، بازشو برقی درب صندوق بار، سانروف پانورامیک و … اشاره کرد.

محرک آن نیز یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۲۰۱ اسب بخار است که از پکیج باتری‌‌‌های لیتیم-فسفات‌آهن تغذیه می‌کند. با این پیشرانه، یوان پلاس در ۷.۳ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. بُرد پیماییش نیز بسته به ظرفیت پکیج باتری‌ها، بین ۴۳۰ تا ۵۱۰ کیلومتر متغیر است. حدود قیمت BYD Yuan Plus در چین بسته به سطح امکانات و ظرفیت باتری، بین ۲۱ تا ۲۴ هزار دلار است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟